رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم

رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم

رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم ، تا که گام‌های اثربخشی در حوزه معدن برداشته شود. تعامل بسیارخوبی میان سازمان نظام مهندسی معدن کشور و وزارت صمت وجود دارد

کد خبر: 020527004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ مرداد ۰۲ - ۱:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم ، تا که گام‌های اثربخشی در حوزه معدن برداشته شود. تعامل بسیارخوبی میان سازمان نظام مهندسی معدن کشور و وزارت صمت وجود دارد

رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم

رضا بسطامی: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم
نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: نیازمند تشکیل وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی هستیم تا که گام‌های اثربخشی در حوزه معدن برداشته شود.
رضا بسطامی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان رضوی تصریح کرد: تعامل بسیارخوبی میان سازمان نظام مهندسی معدن کشور و وزارت صمت وجود دارد، اما معتقد هستیم که وزارت مستقل معادن و صنایع معدنی فعال شود تا که اثربخشی بهتری در این حوزه داشته باشد.
بسطامی ادامه داد: ما در برنامه هفتم رشد یازده درصدی را پیش‌بینی کرده‌ایم و معتقدیم که باید موانع موجود در مسیر پیشرفت حوزه معدن باید به سرعت و باهمت مسئولان مربوطه از سر راه برداشته شود.
وی با بیان اینکه ما برنامه ویژه‌ای در بحث مهار تورم و رشد تولید داریم، گفت: ما از سال گذشته و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ویژه رئیس جمهور روی موضوع توسعه و بهره‌برداری بیش از پیش، مستمر و مداوم حوزه معدن به‌طور ویژه متمرکز شده‌ایم.
وی ادامه داد: براساس ماده ۲۴ قانون معادن در هر نوبت که پروانه بهره‌برداری می‌خواهد تمدید گردد که مجدد استعلام گرفته می‌شود و براساس قانون این کار فقط یک بار باید انجام شود، ضمن اینکه موارد تکرار استعلام‌گیری را در حوزه‌های گردشگری، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و غیره نداریم، اما در حوزه معدن این‌گونه نیست و موجب بروز مشکلاتی برای معدن‌کاران در زمان تمدید پروانه شده است.
انتقال آب از دریای عمان به خراسان سال ۱۴۰۵ به معدن سنگان خواف می‌رسد
محمد توکلی، معاون امور معدنی اداره کل صمت خراسان رضوی نیز افزود: برنامه انتقال آب از دریای عمان به خراسان در حال انجام است که حوزه‌های مختلف از جمله معادن آبی را پوشش می‌دهد و تا سال ۱۴۰۵ آب انتقالی به معدن سنگان خواف خواهد رسید.
توکلی تصریح کرد: ما معادن بسیاری در استان داریم که بیشتر آن در حوزه‌های آهن و فولاد است، ضمن اینکه در حوزه فیروزه هم فعالیت چشم‌گیری داریم.
وی گفت: معادن خراسان رضوی ۲٫۹ درصد از کل گستره استان را تشکیل می‌دهد که شاخص‌ترین معادن استان، سنگ آهن خواف است که جزو ده معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن ایران است.
معاون امور معدنی اداره کل صمت خراسان رضوی ادامه داد: موضوع سختی کار معدن‌کاران و فعالان حوزه معدن با همکاری اداره کار و بیمه تامین اجتماعی دیده شده است تا که مشکلات این قشر زحمتکش برطرف گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مرداد ۰۲
738 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0