رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است

رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است

رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است ، که همین موضوع مخاطرات زیادی در بخش معدن ایجاد کرده است

کد خبر: 020124001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۴ فروردین ۰۲ - ۵:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است ، که همین موضوع مخاطرات زیادی در بخش معدن ایجاد کرده است

رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است

رضا بستامی: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد:
نبود آموزش، صنعت سنگ تزئینی را به مخاطره انداخته است
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: ضعف بزرگ صنعت سنگ تزئینی، استادکار محور بودن آن است که همین موضوع مخاطرات زیادی در بخش معدن ایجاد کرده است.
«رضا بستامی» امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی معدن ایران و انجمن سنگ ایران گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران، بزرگترین ان جی اوی معدنی کشور و تنها تشکلی در این حوزه است که قانون دارد.
بستامی ادامه داد: این سازمان اکنون دارای چهل و پنج هزار عضو حقیقی و حقوقی است که دوازده هزار نفر آنها پروانه اشتغال دارند.
وی با اشاره به وجود حدود دوازده هزار معدن در سطح کشور که فقط شش هزار و پانصد مورد آنها فعال است، افزود: عواملی نظیر کمبود یا نبود سرمایه، نبود علم کافی نزد بهره بردار، معارضان محلی و دولتی و غیره، از جمله دلایل غیرفعال بودن بیش از نیمی از معادن کشور است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: از بین هشتاد و یک نوع ماده معدنی موجود در کشور، بیشترین آنها مربوط به سنگ تزئینی است که به‌ ویژه در چند استان از جمله اصفهان، فارس، لرستان، مرکزی، یزد و آذربایجان‌های شرقی و غربی قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی در صنعت سنگ تزئینی، استاد کار محور بودن استخراج آن است، به‌طوری که بیش از نود درصد معادن این بخش را شامل می‌ گردد.
بستامی عنوان کرد: هم‌چنین در این حوزه فقط در معادن سطحی کار کرده‌ایم و معدن زیرزمینی نداریم.
وی گفت: در این زمینه آمادگی داریم تا با ارتقای آموزشی پرسنل و کارگران، ذخایر سنگ تزئینی را افزایش دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: با وجود این که بهترین کارخانه‌ها را در کشور در اختیار داریم که از نظر تجهیزات و امکانات حتی از کارخانجات ایتالیایی بالاتر هستند، اما در زمینه تولید، گریدبندی و بسته‌بندی مشکل داریم که نیازمند آموزش است.
وی هم‌چنین با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین حوادث معدنی در بخش سنگ اتفاق می‌افتد، آن را ناشی از استادکار محور بودن این صنعت برشمرد و گفت:‌ باید تلاش کنیم تا حوادث را در سطح کارخانجات و معادن کاهش دهیم.
بستامی، یکی دیگر از نگرانی‌ ها در این صنعت را باطله‌های معدنی و لزوم مدیریت آنها برشمرد تا به بهانه‌ای برای تعطیلی آنها از سوی دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی تبدیل نگردد.
در راستای دانش‌افزایی، آموزش و پرورش منابع انسانی متخصص و مهارت آموخته در حوزه صنعت سنگ و صنایع وابسته، همچنین با آرمان هم‌افزایی و بهره‌مندی دوسویه از توان علمی، فنی و اجرایی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی معدن ایران و انجمن سنگ ایران منعقد گردید.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ فروردین ۰۲
929 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0