بررسی راه کار‌های رونق بازار مسکن عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی

بررسی راه کار‌های رونق بازار مسکن

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ‌های رونق مسکن همچون بازآفرینی شهری باید از نظرات بخش خصوصی بهره بگیرد.

کد خبر: 971101003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ بهمن ۹۷ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسبن نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ‌های رونق مسکن همچون بازآفرینی شهری باید از نظرات بخش خصوصی بهره بگیرد.

بررسی راه کار‌های رونق بازار مسکن

بررسی راه کار‌های رونق بازار مسکن

بررسی راه کارهای رونق بازار  مسکن/لزوم بهره گیری از نظرات بخش خصوصی در بازآفرینی شهری

بیژن خطیبی در مورد راه کار‌های رونق بازار مسکن گفت: دولت در طرح بازآفرینی شهری از دست اندرکاران بخش خصوصی هم چون سازمان نظام مهندسی مشورت نگرفته است. اگر دولت در بهبود فضای کسب و کار موفق نباشد نمی‌ تواند در بخش مسکن موفق عمل کند.
وی ادامه داد: سال گذشته در بخش بازآفرینی شهری شرکت کردیم و نظر ما بر تجمیع بود و این که از مجری ذیصلاح در پروژه استفاده گردد و بعد از ناظران برق و مکانیک و معمار حضور داشته باشند حاضر به تخفیف تا سطح پنجاه درصدی باشیم.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: اگر در طرح بازآفرینی شهری تجمیع درست انجام گردد و سازندگان با صلاحیت انتخاب شوند میزان موفقیت این طرح بالاتر می ‌رود. ما حاضریم پنجاه درصد هزینه ‌های مربوط به نظام مهندسی را در طرح بازآفرینی شهری تخفیف دهیم در حالی که حوزه ما حتی یک درصد افزایش قیمت هم نداشته است.
وی افزود: در شهر‌های جدید واحد مازاد داریم و طرح بازآفرینی شهری در شهر‌های جدید متقاضی ندارد دولت بهتر است انرژی خود را در بافتهای فرسوده شهر‌های بزرگ صرف کند.
وی تصریح کرد: در همه دنیا انبوه سازان با بانک ‌ها همراه هستند.
این مقام مسئول گفت: پیشنهاد ما این است که معاونین وزارت راه و شهرسازی اتاق فکری با حضور بخش خصوصی داشته باشند و با استفاده از نظرات درست اندرکاران این حوزه، نسخه واحد برای بخش مسکن پیچیده گردد.
وی افزود: نیاز مسکن ما نهصد هزار واحد است، ولی واقعیت امر این است که باید با بخش خصوصی مشورت کرد تا مشکلاتی که در عمل ایجاد می‌ شود را حل کرد.
طاهرخانی _ مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در ادامه گفت: ارائه چهارصد هزار واحد مسکن در ۲ و نیم سال، یک طرح خردمندانه دولت است.
طاهرخانی با اشاره به تامین زمین و پروانه ساخت از طرف دولت افزود: دولت با طرح جدید مسکن به دنبال تصدیگری مستقیم نیست بلکه هدف تحرک بخشی به بازار مسکن است.
وی تصریح کرد: با تامین زمین و پروانه ساخت از طرف دولت، هزینه ساخت برای انبوه سازان خیلی بصرفه خواهد بود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید افزود: با هماهنگی‌ هایی که با بانک مسکن انجام شده است، مقرر گردیده فرایند اعطای وام هم تسهیل گردد.
طاهرخانی اظهار داشت: بازار مسکن با رکود روبرو است و دولت با ابزار‌های که در دست دارد می ‌تواند این بخش را از رکود خارج کند.

بررسی راه کار‌های رونق بازار مسکن

وی خاطر نشان کرد: براساس طرح جامع مسکن ما نیاز داریم نهصد هزار واحد مسکونی در کشور عرضه گردد.
وی یاد آور شد: ما علاوه بر رکود با نبود تناسب هم در بخش مسکن روبرو هستیم.
معاون وزیر گفت: ما در طرح بازآفرینی شهری، پشت در‌های بسته تصمیم نگرفته ایم و از نظرات بخش خصوصی استفاده کرده ایم.
طاهرخانی گفت: جامعه هدف این طرح قشر متوسط جامعه است.
وی افزود: با افزایش سرمایه بانک مسکن قدرت مانور در اجرای این طرح بالا رفته است.
طاهرخانی ادامه داد: در این طرح به انبوه سازان برای تامین منابع خود اجازه پیش فروش داده می ‌شود.
وی گفت: تجربه مسکن مهر به ما نشان داد که عرضه‌ای داشته باشیم که متقاضی داشته باشد.

منبع: تیتر امشب

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ بهمن ۹۷
558 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0