بررسی مسائل مشترک حوزه نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی جلسه صمیمانه ریاست سازمان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان

بررسی مسائل مشترک حوزه نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی

جلسه صمیمانه ریاست سازمان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با هدف تعامل و بررسی مسائل مشترک برگزار گردید.

کد خبر: 960601005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور ۹۶ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، جلسه صمیمانه ریاست سازمان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با هدف تعامل و بررسی مسائل مشترک برگزار گردید.بررسی مسائل مشترک نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد املاک

بررسی مسائل مشترک نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد املاک

بررسی مسائل مشترک حوزه نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی

بررسی مسائل مشترک حوزه نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک  استان خراسان شمالی در آغاز این جلسه بر ضرورت افزایش تعامل میان ۲ ارگان در حوزه مسائل مشترک تاکید و بیان کرد:  با توجه به حجم کار بالا در اداره ثبت اسناد، تمایل به برون سپاری بسیاری از فعالیتها وجود دارد و این موضوع در حوزه قانون هم پذیرفته شده است.

“علی اصغر اسدی” در عین حال گفت: اگر چه برون سپاری بسیاری از فعالیتهای حوزه ثبت اسناد و املاک منع قانونی ندارد ولی از آنجا که هدف اولیه ما کسب رضایت و اطمینان عموم مردم و مراجعان است، تلاش میکنیم تا بعد از شفاف سازیهای لازم این برون سپاری ها محقق گردد.

اسدی سپس بوجود مواردی در حوزه مسائل برون سپاری شده به سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: بعنوان مثال در مورد نحوه عملکرد کارگروه نظارت و تفکیک و مسائل تعرفه ای حوزه عملکرد مشترک، بررسیهای بیش تری لازم است که این نشست با هدف بررسی و رفع مسائل احتمالی موجود در این حوزه تشکیل شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان خراسان شمالی نیز بعد از این سخنان، ضمن خیر مقدم به مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در بحث برون سپاری فعالیتهای مشترک نیاز به کنترل و نظارتهای ۲ جانبه از طرف هر دو طرف وجود دارد.

مهندس “علی اکبر رمضانی” با بیان  اینکه تا به حال هیچ کشوری از نظارت آسیب ندیده است عنوان کرد: نظارت اگر در چارچوب قانون باشد و شان و منزلت و جایگاه فرد را زیر سوال  نبرد در پیش برد بهینه امور بسیار موثر  خواهد بود.

رمضانی با این توضیحات خاطر نشان کرد: ساختمانی که خوب نظارت گردد مقاوم بنا خواهد شد و مهندسانی که از طرف کارشناسان اعزامی سازمان بدقت مورد نظارت قرار گیرند نیز از پیگیریهای قضایی و مسائل حقوقی مطروحه از طرف برخی مالکان به علت خسارتهای احتمالی به بنا در امان خواهند ماند.

بررسی مسائل مشترک نظام مهندسی ساختمان و ثبت اسناد املاک

وی تاکید کرد: اگر چه هر یک از طرفین در حوزه مسائل مشترک ناظرانی دارند ولی در برخی موارد تشکیل کارگروه مشترک میتواند به رفع بسیاری از ابهامات کمک کند.

مقام ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با ذکر این نکته که مسائل و نارضایتیهای حوزه تعرفه ای تا به حال در سازمان مطرح نبوده است خاطر نشان ساخت: در عین حال در صورت وجود موارد انگشت شمار، باید این مسائل در کارگروه مشترک طرح و واکاوی گردد.

رمضانی ادامه داد: به عقیده ما، بسیاری از خلا ها به ضعفهای آموزشی مربوط است و اگر آموزش کافی و بموقع باشد، تنها معضل پیش رو میتواند سهل انگاری و کم کاریهای برخی افراد باشد.

او با اشاره به اینکه بهیچ عنوان قصد تخریب و توبیخ مهندسان را نداریم یاد آور شد: موارد سهل انگاری و کم کاری نیز در صورت وجود بدقت بررسی می گردد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۶
1090 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0