پیام ریاست سازمان به مناسبت سال نو د ومین میزگرد ماهانه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی

بررسی اجرای مقررات ملی ساختمان

در دومین میزگرد ماهانه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی منطقه چهار استان کردستان، اجر ای مقررات ملی ساختمان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: 960303003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶ - ۲:۴۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، در دومین میزگرد ماهانه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی منطقه چهار استان کردستان، اجر ای مقررات ملی ساختمان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.بررسی اجرای مقررات ملی ساختمان

بررسی اجرای مقررات ملی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان

بررسی اجرای مقررات ملی ساختمان

مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهر سازی در این میزگرد با اشاره به این که رعایت مقرات ملی ساختمان، رعایت حقوق انسانی و حقوق شهروندی است بیان کرد: ساخت و ساز با کیفیت باید در این برنامه مورد توجه و عنایت قرار گیرد.
حامد مانی فر گفت: میزگردهای منطقه ای بمنظور استفاده از ظرفیت های موجود در استانها و ایجاد یک برنامه هم افزایی دراستای افزایش مقررات ملی ساختمان تشکیل می شود.
وی ادامه داد: دبیرخانه این کارگروه به واسطه اقدامات موثر در حوزه ترویج مقررات ملی ساختمان به استان کردستان واگذار گردیده و مقرر است تا آخر سال هم گردهمایی ملی در این زمینه برگزار گردد.
وی از بازنویسی طرح تحول آموزش مهندسین در کشور خبر داد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی بصورت مجازی برای مدرسین ، تدوین و یکسان سازی محتوای آموزشی برای مهندسین از مهم ترین برنامه های این طرح است.
مانی فر هم چنین به تهیه طرح آیین نامه کنترل ساختمان اشاره نمود وتصریح کرد: روی کرد این آیین نامه هم آن سوق نظام امضاء فروشی در حوزه کار مهندسی به مسئولیتپذیری است.


مانی فر تاکید کرد: در این آیین نامه ناظر منتخب مالک خواهد بود و به کارگیری پیمان کار برای ساخت ساختمانها اجباری خواهد شد .
مانی فر هم چنین از مراجع صدور پروانه و شهرداری ها خواست با ساخت و سازهای بی کیفیت برخورد و به تذکرات مهندسان ناظر توجه نمایند و با عوامل فنی ساخت و ساز هم هم کاری کنند.
شهرام ملکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان هم با بیان این که افزایش آگاهی شهروندان و ترویج و آموزش جامعه مهندسان مواردی است که ما در نشستها دنبال می کنیم بیان داشت: این مهم موجب افزایش ایمنی، بالا بردن کیفیت ساخت و ساز و هم اجرای دقیق مقررات ساختمان خواهد شد .
این میزگرد با حضور استان های آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی، اردبیل، کرمانشاه، همدان و زنجان به میزبانی استان کردستان برگزار گردید .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما کردستان

 

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۶
1040 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0