بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است ، نظام فنی اجرایی کشور برای دوره عادی طراحی شده و امروز به لحاظ وضعیت اقتصادی و نظام پرداخت با مسائل و مشکلاتی مواجه است

کد خبر: 010523002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ مرداد ۰۱ - ۴:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است ، نظام فنی اجرایی کشور برای دوره عادی طراحی شده و امروز به لحاظ وضعیت اقتصادی و نظام پرداخت با مسائل و مشکلاتی مواجه است

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر بازنگری در نظام فنی و مهندسی ساختمان تاکید کرد و افزود: نظام فنی مهندسی و ساختمان باید به نظام واحد تبدیل گردد تا بستر برای یکپارچه‌سازی نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی فراهم گردد.
جواد رحمتی در پنجمین نشست شورای فنی استان تصریح کرد: نظام فنی اجرایی کشور برای دوره عادی طراحی شده و امروز به لحاظ وضعیت اقتصادی و نظام پرداخت با مسائل و مشکلاتی مواجه است که باید این نقیصه بصورت اساسی و ریشه­‌ای حل گردد.
زوربخش ادامه غ: قانون نظام مهندسی به اندازه کافی در کشور اجرایی نشده و باید به سمت تکامل و پیشرفت در این عرصه حرکت کنیم.
رئیس امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه نظام فنی اساس کار ما همکاری، همدلی و مشارکت با حفظ چارچوب‌هاست؛ این نظام هم دارای اختیارات قانونی زیاد و هم دارای محدودیت‌ های فراوانی است که این مشکلات و محدودیت‌ ها ما را در اصلاح امور متوقف نمی‌کند.
سیدجواد قانع‌فر گفت: در اغلب موارد در تنظیم بخشنامه­‌ها و آیین‌نامه‌­ها، نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها را در نظر می‌­گیریم، از این‌رو انتظار می‌ رود سازمان مدیریت این موضوع را در استان برای ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی کند و از ظرفیت استان‌ ها برای رفع چالش‌ ها و مشکلات فرارو کمک خواهیم خواست.
قانع فر اظهار داشت: هدف ما توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی است، حوزه ساختمان و عمران چندین حرفه صنعتی را فعال می‌کند و به‌واسطه اثر مستقیم بر اشتغال، توسعه این بخش می‌ تواند نقش بسزایی در رونق کسب‌وکار ایفا کند.
در این جلسه گزارش عملکرد شورای فنی استان در سال گذشته و جاری، برنامه‌­ریزی و انجام تمهیدات لازم برای حذف یا کاهش اجرای پروژه‌ های عمرانی توسط دستگاه‌ های اجرائی غیرمتخصص و ناکارآمد در حوزه ساخت وساز، طرح پیشنهاد کارگروه پیمان و ضوابط فنی و اجرایی شورای فنی موضوع صدور الحاقیه به بند ج ماده پنجاه و سه شرایط عمومی پیمان با عنوان انجام داوری طرح‌های استانی و ملی استانی شده توسط شورای فنی استانها، ایجاد ظرفیت‌ های قانونی در ارزیابی کیفی از طریق پیش‌بینی امتیاز متناسب برای پیمانکاران و مشاوران بومی در فرآیند ارجاع کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۰۱
232 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0