رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورگفت:

نیازمند فرآیند شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی هستیم/ صادرات خدمات مهندسی نیازمند متولی‌گری و پشتیبانی حاکمیتی است

فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان در سالن اجلاس سران، با اشاره به اینکه در صادرات بطورعام و درصادرات خدمات مهندسی بطور خاص درکشورمشکلاتی وجود دارد،اذعان کرد: در بخش نفت، شاهد هستیم که یک وزارتخانه تحت ‌نوان وزارت نفت تمامی امور مرتبط با نفت را ساماندهی میکند اما در بخش مهندسی این وضعیت وجود ندارد.

کد خبر: 9139 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵ - ۱۰:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در اولین گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان در سالن اجلاس سران، با اشاره به اینکه در صادرات بطورعام و درصادرات خدمات مهندسی بطور خاص درکشورمشکلاتی وجود دارد،اذعان کرد: در بخش نفت، شاهد هستیم که یک وزارتخانه تحت ‌نوان وزارت نفت تمامی امور مرتبط با نفت را ساماندهی میکند اما در بخش مهندسی این وضعیت وجود ندارد.نیازمند فرآیند شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی

نیازمند فرآیند شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی

نیازمند فرآیند شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی

نیازمند فرآیند شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: درحوزه صادرات و صادرات خدمات مهندسی اگرچه تشکیلات منسجم و متفاوتی تحت عنوان سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور وجود دارداما هرگز بصورت شفاف اینکه چه باید کرد تا صدور خدمات مهندسی رخ دهد را شاهد نیستیم.

آقای رجبی ادامه داد: زمانیکه بودجه کشور نوشته میشود، هیچگاه به خدمات مهندسی و نقشی که مهندسان در جامعه دارند توجهی نشده  است.

رجبی با اشاره به اینکه در حوزه مهندسی، ظرفیتهای خوبی وجود دارد، عنوان کرد: نیازمند فرآیندی روشن، خوانا، ساده و غیربوروکراتیک درحوزه صادرات خدمات مهندسی و همچنین داشتن سرپرست برای این بخش هستیم بنحوی که حاکمیت آن را به رسمیت بشناسد.

وی با اظهار تاسف از اینکه سهم ایران در صادرات خدمات مهندسی تنها نیم درصد است، گفت: کشورهای همجوار ایران، فرصتهای مناسبی برای ارایه خدمات مهندسی است که ایران در صورت هوشمندی میتواند از همه آنها بهره‌مند و علاوه بر اشتغالزایی برای درصد زیادی از متخصصان بیکار در این حرفه، سبب رونق اقتصادی در کشور نیز شود.

رجبی تاکید کرد: امیدواریم فضای پسابرجام و حل مشکلات دیپلماسی ایران با سایر کشورها، فضای رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کند.

او گفت: ما به عنوان مهندس به گردهمایی ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به عنوان یک پروژه نگاه و تلاش میکنیم تا ساز و کارهای روشنی برای خدمات مهندسی و صدور آن گردآورده و آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

رجبی اظهار امیدواری کرد تا اینگردهمایی تنها به درد و دل بسنده نکند و بتواند ساز و کارهای اجرایی شدن توسعه و صدور خدمات فنی مهندسی ساختمان را در کشور ایجاد کند. /

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

 

منبع: مازند شورا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۵
946 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0