توقف احداث صد برج در تهران پیرحسین کولی وند

الزام ایجاد اورژانس در ایستگاههای مترو و آتش نشانی

ایجاد پدهای بالگرد در ساختمانهای بلند مرتبه ، ایجاد پایگاههای اورژانس در ایستگاههای آتش نشانی و مترو از جمله درخواستهای اعضای شورای اسلامی شهر تهران که در جلسه امروز مطرح گردید.

کد خبر: 960330011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶ - ۷:۰۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، ایجاد پدهای بالگرد در ساختمانهای بلند مرتبه ، ایجاد پایگاههای اورژانس در ایستگاههای آتش نشانی و مترو از جمله درخواستهای اعضای شورای اسلامی شهر تهران که در جلسه امروز مطرح گردید.الزام ایجاد اورژانس در ایستگاههای مترو و آتش نشانی

الزام ایجاد اورژانس در ایستگاههای مترو و آتش نشانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

الزام ایجاد اورژانس در ایستگاههای مترو و آتش نشانی

پیرحسین کولی وند، سرپرست اورژانس کشور مهمان سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران بود و گزارشی از اقدامات و خدمات انجام شده بوسیله این سازمان و کمبودها و چالشهای پیش روی اورژانس کشور ارائه نمود.
در ادامه اعضای شورای شهر تهران به بیان نظرات و دیدگاهها و پیشنهادات خود در مورد اورژانس کشور پرداختند.
محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورا در این جلسه گفت: طرحی در راستای هم پوشانی نیروهای خدماتی امدادی شهری مانند نیروی انتظامی، اورژانس و آتش نشانی توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تهیه گردد.
احمد دنیا مالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به این که جلب مشارکتهای مردمی و خیران در تجهیز اورژانس مفید است، بیان کرد: طبق استاندارد به ازای شانزده هزار نفر یک پایگاه اورژانس داشته باشیم لذا باتوجه به جمعیت هشت میلیون نفری تهران به پانصد پایگاه اورژانس احتیاج داریم.
در ادامه اسماعیل دوستی، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به این که بسیاری از ماموریتهای شهرداری حالت اورژانسی دارد، عنوان کرد: برای ایجاد پایگاههای اورژانس در صد و بیست ایستگاه آتش نشانی نیاز بطرح نیست چرا که این وظیفه ذاتی شهرداری و اورژانس است.
وی در مورد برگزاری نشستی با مشارکت معاون خدمات شهری شهرداری تهران و سرپرست اورژانس تهران پیشنهاد داد و اذعان کرد: در این نشست در راستای جانمایی پایگاههای اورژانس تصمیمگیری انجام گردد.


حجت الاسلام ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی از اقدامات اورژانس تهران تقدیرو تشکر نمود و گفت: با توجه بوضعیت ترافیک تهران، موتور آمبولانسها از موضوعات ضروری امداد رسانی در پایتخت محسوب میشوند.
اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورا با اشاره بخالی بودن جای پیوست سلامت در پروژههای شهری، افزود: موتور آمبولانسها بویژه در بافتهای فرسوده الزامی است و باید این ناوگان را تقویت کنیم.
وی با اشاره به این که لزوم پیوست اورژانس در پایان کار ساختمانها از طرف سازمان نظام مهندسی تهران و شهر سازی تکلیف گردد، ادامه داد: این سازمان ضوابط را تنظیم کنند و بشورا بدهند تا شورا آنرا تصویب کند.
مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه با اشاره بمصوبه شورای شهر تهران درمورد ایجاد پایگاههای اورژانس در مترو و ایستگاههای آتش نشانی، عنوان کرد: با اصرار بر مصوبه شورا برای ایجاد پایگاههای اورژانس در ایستگاههای مترو و آتش نشانی پی گیری خواهیم کرد.
چمران با اشاره به این که از مالیات ارزش افزوده یک درصد برای بهداشت و درمان اختصاص دارد لذا تجهیز و تخصیص بودجه برای اورژانس و دیگر نهاد های خدماتی در امر بهداشت با وزارت بهداشت است، اذعان کرد: حمایت و هم کاری مجموعه شورا و شهرداری تهران با موضوع بهبود کیفیت سلامت شهروندان الزامی است.
منبع : خبرگزاری شبستان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۶
1001 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0