مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل

لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بلندمرتبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و کارگروه ایمنی ساختمان تاکید بر ایجاد نظارت، مقاوم‌سازی و رعایت تجهیزات کامل ایمنی و استانداردهای لازم است. در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بلند مرتبه تجهیزات کامل اطفاء حریق، کپسول‌های آتش‌نشانی و تمامی بندهای موارد ایمنی به صورت کامل رعایت شود. در پایان تاکید کرد: با توجه به آب و هوای سرد و کوهستانی استان اردبیل، به علت یخبندان، لغزنده بودن جاده‌ها، خیابان‌ها و مه‌آلود بودن محورهای مواصلاتی رانندگان با دقت بیشتر و با سرعت مناسبی رانندگی کنند.

کد خبر: 5928 تاریخ انتشار: جمعه ۱ بهمن ۹۵ - ۲:۵۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: حادثه همواره در کمین است و از پیش خبر نمی‌کند و بایستی نسبت به تمام موارد مقاوم‌سازی، رعایت تجهیزات کامل ایمنی و اطفاء حریق در مجتمع‌ها و ساختمان‌ها دقت کافی وجود داشته باشد. تاکید بر این است که در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بلند مرتبه تجهیزات کامل اطفاء حریق، کپسول‌های آتش‌نشانی و تمامی بندهای موارد ایمنی به صورت کامل رعایت شود و در جهت توجه بیشتر نسبت به این موضوع اعتبارات دولتی مناسبی در استان پیش‌بینی شده است.لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی در مجتمع‌های مسکونی

لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی در مجتمع‌های مسکونی

لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی

لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی در مجتمع‌های مسکونی

مسعود امامی یگانه اظهار کرد: مسائل ایمنی و استانداردسازی مهمترین مسئله در جلوگیری از بروز حوادث و اتفاقات ناگوار است و در هر جایی که ایمنی اتفاق نیفتاده باشد بروز اتفاقات ناگوار دور از انتظار نخواهد بود به همین دلیل سفارش مدیریت بحران و متولیان استانداردسازی و ایمنی، همیشه بر روی موضوع رعایت تمامی مسائل ایمنی و نظارت مناسب نسبت به این موضوع است. در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و کارگروه ایمنی ساختمان تاکید بر ایجاد نظارت، مقاوم‌سازی و رعایت تجهیزات کامل ایمنی و استانداردهای لازم است و علاوه بر مسؤولان مربوطه بایستی همشهریان نیز نسبت به اجرای موارد ایمنی، حساسیت لازم و کافی را داشته باشند و از کنار این موضوع نمی‌توان به سادگی گذشت.

امامی‌یگانه اظهار داشت: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری نزدیک به سه میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار برای خرید نردبان ۵۶ متری در نظر گرفته شد تا این نردبان‌های بلند توانایی پوشش ۱۵ طبقه ساختمان را نیز داشته باشند و نردبان‌های فعلی موجود برای ساختمان‌های بلند پاسخگو نبود و مطابق با صحبت‌ها و رایزنی‌های انجام شده قرار بر تهیه این نردبان وارداتی تا آخر امسال است.

وی بر رعایت مقررات ملی ساختمان و مباحث ۲۱ گانه، مخصوصا مبحث شماره ۲۱ در ساخت و ساز و مسائل مربوط به اطفاء حریق تاکید کرد و افزود: با رعایت کلیه نکات ایمنی در ساختمان و استفاده از تجهیزات و مصالح استاندارد در ساخت، تعمیر و نگهداری مجتمع‌ها، سلامت خود و دیگران را به خظر نیندازیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از طرف شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با عرض تسلیت نسبت به وقوع حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان که با جان‌ باختن تعدادی از هموطنان در اثر این حادثه در ساختمان پلاسکو تهران همراه بود، اظهار کرد: همه افراد باید به موارد ایمنی که توسط متولیان استانداردسازی اعلام می‌شود توجه داشته باشند تا با اجرای ضوابط اعلام شده شاهد بروز اتفاقات مشابه در مکان‌های دیگر نباشیم و متحمل زیان و ضررهای جانی و مالی نشویم.

امامی یگانه گفت: حساسیت رعایت استاندارد و ضوابط مربوط به رعایت نکات ایمنی باید توسط مردم نیز درک شود و نسبت به رعایت مسائل ایمنی حساسیت بیشتر عملی وجود داشته باشد تا تبعات سخت و نامناسبی در پیش نداشته باشد، مخصوصا متولیان ساختمان‌های بلندمرتبه که هیات مدیره مجتمع‌های مسکونی و تجاری هستند نسبت به وجود سیستم‌های اطفاء حریق حساسیت داشته باشند تا در صورت بروز اتفاقاتی مثل اتصال سیم‌کشی برق و نشتی گاز ابعاد حادثه بزرگ‌تر و بیشتر نشود.

همچنین، در پایان افزود: با توجه به آب و هوای سرد و کوهستانی استان اردبیل، به علت یخبندان، لغزنده بودن جاده‌ها، خیابان‌ها و مه‌آلود بودن محورهای مواصلاتی رانندگان با دقت بیشتر و با سرعت مناسبی که باعث بروز اتفاق برای خود و دیگران نشود رانندگی کنند و در کنار این موضوع از سلامت وسیله نقلیه خود از قبیل لاستیک‌ها، چراغ راهنمایی، ترمز مناسب و وجود تجهیزات کامل رانندگی در جهت سفر ایمن و مناسب اطمینان حاصل کنند.

لزوم رعایت تمام بندهای موارد ایمنی در مجتمع‌های مسکونی

منبع: خبرگزاری فارس

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ بهمن ۹۵
1348 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0