تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است

تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است

تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است ، مهندسان ساختمان در تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند

کد خبر: 001226002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ اسفند ۰۰ - ۴:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است ، مهندسان ساختمان در تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند

تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است

تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند| معیشت مهندسان در خطر است
ابراهیم پور، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان با عنوان اینکه تقاضای بازنگری تعرفه مهندسی ساختمان بی پاسخ ماند بیان کرد: مهندسان ساختمان در تأمین معیشت خود دچار مشکل هستند.
محمدابراهیم پور گفت: به علل مختلف از جمله حجم‌ زیاد فارغ التحصیلان مهندسی، عدم تناسب عرضه با تقاضا در بازار مهندسی و غیرقابل رقابتی بودن بازار با همین تعرفه‌ های ناچیز هم ما در تامین معیشت مهندسان ساختمان دچار مشکل هستیم.
وی اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق همکاران ما که شغل آنها صرفاً مهندسی بوده و از پروانه اشتغال کسب درآمد می کنند، امروز در معیشت خود مشکل دارند.
ابراهیم پور ادامه داد: در چند ماه گذشته کارگروهی در سازمان نظام مهندسی کشور بود که اعضا، هزینه تمام شده ساختمان در استان ‌های مختلف را احصا کردند و تعرفه‌ ها هم دریافت شد تا آنها مقایسه و بروزرسانی گردند.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: بر این اساس یک جدول آماده شد و آن را به وزارت‌خانه فرستادیم که باز هم قیمت‌ ها واقعی نبود ولی متاسفانه براساس معمول وزارت راه و شهرسازی تا به حال به آن پاسخی نداده است.
وی گفت: در حوزه مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یک مشکل اساسی داریم و آن تقابل با مهندسان است که این مسأله سبب شده تعرفه ‌ها تا به حال، به روزرسانی نگردد و حتی به جدول دهم مبحث ملی مقررات ساختمان هم نرسیده ایم.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: هزینه خدمات مهندسی بسیار ناچیز بوده و حتی ۱ درصد هزینه ساختمان را هم شامل نمیشود در صورتیکه تمام مسئولیت به عهده مهندسان است و اگر درآمد متناسب با خدماتی که عرضه میکنند نباشد قطعاً کیفیت کار کاهش می ‌یابد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۰۰
514 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0