مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران

درخواست یک تشکل صنفی برای تخصیص سهم سه درصدی از حقوق دولتی معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: در 13 سال فعالیت این سازمان، هیچگاه سهم سه درصدی و قانونی بودجه خود را از محل حقوق دولتی معادن دریافت نکرده و اکنون برای تخصیص این مهم در لایحه بودجه 96 تلاش می کنیم.

کد خبر: 8988 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اسفند ۹۵ - ۲:۴۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،«نادعلی اسماعیلی» به همراه رئیسان روابط عمومی استانی این سازمان که در گردهمایی تهران حاضر شده بودند، روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: قانونگذار در چارچوب قانون معادن سهم سه درصدی برای سازمان نظام مهندسی معدن از محل حقوق دولتی معادن در نظر گرفته، اما این رقم تاکنون به میزان قانونی اختصاص نیافته است.درخواست یک تشکل صنفی برای تخصیص سهم سه درصدی

درخواست یک تشکل صنفی برای تخصیص سهم سه درصدی

سازمان نظام مهندسی معدن

درخواست یک تشکل صنفی برای تخصیص سهم سه درصدی

وزارت صنعت، معدن وتجارت میزان حقوق دولتی معادن را در سال ۱۳۹۳ به میزان ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد که این رقم ۱۲ درصد کمتر از سال ۱۳۹۲ است، درعین حال برآورد شده که در سال گذشته میزان حقوق دولتی معادن نسبت به سال ۱۳۹۳ افت ۷۵ درصدی داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، شمار اعضای این سازمان را افزون بر ۳۵ هزار نفر اعلام کرد که از این رقم افزون بر ۱۰ هزار نفر (عضو) تعیین صلاحیت شده اند.
وی یادآورشد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برای سهولت در اعطای تسهیلات به واحدهای معدنی در دفاتر استانی این سازمان مستقر خواهند شد.


اسماعیلی اضافه کرد: سیاست های معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توسعه، تجهیز و تکمیل چرخه ارزش محصولات معدنی، اعطای تسهیلات و حمایت های مالی از معادن و صنایع معدنی تمرکز دارد و در نوسازی و تقویت زیرساخت های آنها نقش بسزایی خواهد داشت.
به گفته اسماعیلی، استقرار میز صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در دفاتر سازمان نظام مهندسی معدن، ناشی از آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیروی کافی ندارد و بحث چابک سازی در وزارت خانه مطرح است.
وی گفت: بخشی از وظایف وزارتخانه به سازمان نظام مهندسی معدن که به عنوان یک تشکیلات نظام مندی شناخته می شود

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۹۵
1168 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0