گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی مورخ بیست و هشتم فروردین ماه نود و نه

کد خبر: 990129002 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ - ۱۱:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی مورخ بیست و هشتم فروردین ماه نود و نه

گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

گزارش هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی

هفتمین نشست ستاد ویژه مقابله با بیماری کرونای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی راس ساعت ۱۲:۳۰ مورخ بیست و هشتم فروردین ماه نود و نه در محل اتاق ریاست سازمان تشکیل شد.

در آغاز نشست، رییس سازمان، بابائی ضمن تشکر از همراهی اعضای محترم سازمان و جامعه مهندسی استان در رعایت الزامات بهداشتی و همکاری در اجرای تصمیمات این ستاد و تشکر ویژه از پرسنل تلاشگر سازمان در خط مقدم خدمت رسانی به مراجعین و هم‌چنین قدردانی ویژه از حمایت‌های تک تک اعضای هیات مدیره بخصوص اعضای حاضر در ستاد، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان در طی هفته گذشته برای کنترل شیوع بیماری کرونا ارائه کرد.
وی با اشاره به برخی اقدامات شاخص صورت گرفته طی هفته های گذشته، گفت: در جهت کاهش مراجعات حضوری و تسهیل هرچه بهتر امور، بایستی با اخذ نکته نظرات مراجعین و بررسی کاستی‌ها و ضعف‌های احتمالی، به مدل کامل و بهینه ای در خدمت رسانی به مراجعین محترم در شرایط ویژه دست یافت.
از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته توسط سازمان تا به حال، که در نشست، بیان شد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
* – اعلام ساز و کار حمایتی از اعضا و پرسنل، در صورت ابتلا به ویروس کرونا
*- انجام مکاتبات با ادارات، سازمانها و مجموعه های مختلف در راستای تسهیل در امور مربوط اعضا
*- تلاش برای آماده سازی زیر ساختهای لازم بمنظور الکترونیکی کردن ارائه تمامی خدمات مربوط به واحدهای سازمان من جمله خدمات مهندسی، تفکیک، گاز، آموزش و …
*- کنترل ورود و خروج مراجعه کنندگان با تب سنج و علامت گذاری برای فاصله گذاری اجتماعی
*- آموزش اعضا، مراجعین و پرسنل‌ در مورد علائم و راهکار‌های انتقال بیماری تحویل تجهیزات مورد نیاز مانند ماسک، الکل ضدعفونی کننده، دستکش یک‌بار مصرف

*- ضدعفونی کردن همه روزه ساختمان اداری، میز و نیمکت ‌های پرسنل، سرویس ‌های بهداشتی، مبلمان سایت اداری، دستگیره ها و آسانسورها
*- نصب بنرهای آموزشی و هشدار و انتشار بروشور اطلاع رسانی از طریق سایت، کانال تلگرامی و ارسال پیامک در مورد پیش‌گیری از ابتلا به ویروس کرونا
*- انتشار فیلم‌های سمینارهای آموزشی سازمان بصورت رایگان برای بهره مندی اعضا محترم
در ادامه نشست، هر یک از اعضای ستاد و مدیران واحدهای مربوطه سازمان به ارائه گزارش عملکرد خود در رویارویی با شرایط خاص حاضر پرداخته و هم‌چنین نکته نظرات و دیدگاه های خود را در جهت بهبود و اصلاح روند اجرایی برخی تصمیمات اتخاذ شده در نشست های گذشته برای حفظ سلامتی پرسنل و مراجعین به سازمان، اعلام کرده و بعد از جمع بندی پیشنهادات، و اخذ تایید از اعضای هیات مدیره حاضر در نشست، موارد زیر جهت اقدام مورد تصویب ستاد قرار گرفت:
۱. بعد از بررسی گزارش اقدامات ستاد، مقرر شد، تصمیمات اتخاذ شده در نشست های قبلی با اعمال برخی اصلاحات طبق روال سابق اجرائی شود.
۲. مقرر شد با تغییر در ساعات کاری سایر واحدها که طی اطلاعیه شماره ده مورخ نوزدهم فروردین ماه نود و نه تعطیل اعلام شده بودند، ارائه خدمات در بخش‌های اداری، آموزشی و صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی مجددا از سرگرفته شود. در این راستا و در جهت کاهش تجمع، بعد از اطلاع رسانی مناسب در بین اعضای سازمان، ساعات کاری واحدهای مذکور از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸:۰۰ تعیین شود.
۳. با توجه به حجم بالای مراجعات در بخش تشکیل پرونده نظارتی، مقرر گردید، بعد از ارائه راه کارهای اجرایی توسط مدیر خدمات مهندسی در مورد حذف الزام مراجعه حضوری و اخذ تمامی مدارک از طریق سامانه با مسئولیت مهندس هماهنگ کننده و مهندس مجری اقدامات لازم صورت گیرد.
۴. در مورد آماده سازی سریع زیرساختهای لازم برای انجام آموزشهای مجازی و برگزاری سمینارهای آموزشی بصورت وبینار توسط واحد آموزش سازمان تاکید شد.
۵. در جهت بهبود تمهیدات بهداشتی سازمان، مقرر گردید در مورد بهره گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در ضدعفونی مراجعین در هنگام ورود به سازمان از طریق تونل ضدعفونی تمهیدات لازم پیش بینی شود.
۶. مقرر گردید در جهت کاهش مراجعه حضوری و تسهیل در ارائه خدمات در بخشهای پر تردد سازمان، با تسریع در مکانیزاسیون واحدهای مختلف و هم‌چنین افزایش تعداد پرسنل در واحدهای مربوطه، اقدامات ضروری و عاجل در این مورد صورت گیرد.
۷. جهت اطمینان از سلامت پرسنل سازمان، مقرر شد در مورد انجام تستهای غربالگری با همکاری مجموعه های درمانی، اقدامات لازم صورت گیرد.
۸. در جهت کاهش مراجعات حضوری و جلوگیری از تجمع در سازمان، مقرر گردید در مورد ارائه مدل مناسب پذیرش مراجعین بصورت نوبت دهی مکانیزه تمهیدات و راه‌کارهای لازم در اسرع وقت پیش بینی شود.
قابل ذکر است در این نشست، بابائی ریاست سازمان استان، نوری خزانه دار، رونقی، بقایی، اسمعیلی، آدم نوه سی از اعضای هیات مدیره سازمان، شهرامفر بازرس سازمان، محرم زاده مدیر اجرایی، فرج زاده مدیر مالی، دوستدار مدیر خدمات مهندسی، اخوان مدیر امور شهرستان ها، خاصه تراش مدیر روابط عمومی سازمان، دهقان مدیرآموزش و پژوهش سازمان حاضر بودند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۹۹
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0