گزارش نشست هم اندیشی بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی گزارش پنجمین نشست هم اندیشی

گزارش پنجمین نشست هم اندیشی، بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی

پنجمین نشست از سری جلسات هم اندیشی، با عنوان ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی با حضور هیات رئیسه گروههای تخصصی،کمیسیون ها و دفاتر نمایندگی برگزار شد.

کد خبر: 960712010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶ - ۱۲:۰۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان پنجمین نشست از سری جلسات هم اندیشی، با عنوان ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی با حضور هیات رئیسه گروههای تخصصی،کمیسیون ها و دفاتر نمایندگی برگزار شد.گزارش نشست هم اندیشی بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی

گزارش نشست هم اندیشی بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی

گزارش نشست هم اندیشی بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی

گزارش پنجمین نشست هم اندیشی، بالا  بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی

در آغاز این نشست آقاى مهندس عموشاهی، رئیس سازمان نظم مهندسی ساختمان استان اصفهان ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) ، یاد شهدای مدافع حرم بخصوص شهید حججی را گرامی داشت.
عمو شاهی، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، بازخورد برگزاری این نشست های هم اندیشی را خیلی مثبت و موثر ارزیابی کرد، ایشان با اشاره به ۴ جلسه هم اندیشی که در هفته های گذشته برگزار شده اظهار امیدواری کرد که امروز بتوانیم حول موضوع ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی به جمع بندی نهایی برسیم.
تاکی با اشاره به این که در حال حاضر در سومین نشست هم اندیشی مختص ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی حضور داریم ، دلیل دعوت از هیات رئیسه گروههای تخصصی، کمیسیون ها و دفاتر نمایندگی در این نشست را در راستای حرکت مهندسین به سمت کار گروهی اعلام و خواستار جلوگیری از ایجاد دفاتر تک رشته ای شد.
در ادامه مهندسان حاضر در نشست به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در راستای ارتقاء خدمات مهندسی پرداختند و از جمله مواردىكه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت:
– پررنگ شدن نقش مهندسان نقشه برداری در ساختمان
– ضرورت حضور مهندس نقشه بردار در بخش های نظارت و طراحی
– مالک بتواند مهندس ناظر را ازمیان چندین مهندس انتخاب کند
– تهیه نقشه های کاملا اجرایی و اجرا بر اساس نقشه های مصوب
– ترویج فرهنگ مهندسی و حفظ شان و شخصیت اعضا
– حضور یک طراح هماهنگ کننده از آغاز تا پایان هر پروژه
– جلوگیری از تغییرات فراوان در نقشه های معماری در زمان اجرا
– ارتباط و تعامل بیش تر سازمان با گروههای تخصصی
– آسیب شناسی خدمات مهندسی در ۷ رشته
– تهیه چک لیست کنترل معماری
-گرداوری وظیفه یک معمار در برابر سایر مهندسان ساختمان
-جلوگیری از تولی گری دستگاه های مختلف در حوزه های ساختمانی
– ارائه بازخورد کمیت و کیفیت مهندسی بمجلس
– برگزاری دشوارتر آزمون های ورود به حرفه مهندسی
– ارائه سیستم تشویق و تنبیه در دفاتر کنترل
– ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا خدمات مهندسی
– تغییر نگرش به ساختمان
-قرار گرفتن تجمیع دفاتر تک رشته ای در دستور کار گروههای تخصصی
– آموزش اعضا در بحث تاسیسات
– عدم تطبیق دروس دانشگاهی با مطالب اجرایی در ساختمان
– کافی نبودن دانش مهندسان برای مالکان
– در فاز طراحی و نظارت نگاه به شکل مهندسان مشاور باشد
– کنترل هرچه بیش تر طراحی و نظارتها
– فعال شدن کنترل نظارت و مضاعف در تمام رشته ها
– تسریع در اجرایی شدن مجری ذی صلاح
– مشخص شدن جایگاه مهندسان شهرسازی در ساختمان.
ربیع زاده عضو هیات مدیره سازمان، مقوله آموزش را نکته مهم مطرح گردیده در این نشست دانست و آن را نقطه ضعفی برای سازمان دانست.
وی با اشاره به این نکته که سازمان از اهداف اصلی اش دور شده و متاسفانه به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است گفت: عدم آموزش کامل منجر به ارجاع مهندسان به شورای انتظامی می شود.
عضو نقشه بردار هیات مدیره در ادامه ادامه داد: ما باید تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی را سرلوحه کار هیات مدیره قرار دهیم .
ربیع زاده، با انتقاد از نبود گروه تخصصی نقشه برداری، رابطه سایر گروه های تخصصی با هیات مدیره را ضعیف دانست و از روسای این گروههای خواست تا با دعوت از اعضای هیات مدیره در نشست های خود، اعضای هیات مدیره را در جریان برنامه ها، پیشنهادات و مشکلات خود قرار دهند .

گزارش نشست هم اندیشی بالا بردن سطح کیفیت خدمات مهندسی


در ادامه شاه منصوری عضو هيات مديره سازمان ضمن عرض تشکر از حضور مدعوین محترم، علت این که در نشست سوم هم اندیشی حول ارتقاء خدمات مهندسی از اعضای هیات رئیسه گروههای تخصصی،کمیسیون ها و دفاتر نمایندگی دعوت به عمل آمده را انعکاس نظرات و پیشنهادات سایر پیشکسوتان به واسطه برگزاری نشست های قبلی در سایت سازمان و شورای مرکزی دانست.
شاه منصوری ادامه داد: گروههای تخصصی مرکز اندیشه و تخصص هستند، سازمان همواره از گروههای تخصصی خواسته است تا برنامه ها و پیشنهادات خود را به هیات مدیره ارایه دهند تا از آنها پشتیبانیهای لازم صورت گیرد .
وی، با اشاره به این که نباید بعد از برگزاری این نشست های هم اندیشی انتظار معجزه داشته باشیم گفت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مطرح گردیده در نشست های هم اندیشی جمع آوری، دسته بندی و در حال جمع بندی میباشند.
عضو برق هیات مدیره سازمان با تاکید بر این که گروه های تخصصی و کمیسیون ها از افراد خاصی که در زمینه رشته خود متخصص هستند تشکیل شده است و مجددا ازگروههای تخصصی خواست تا ارتباط بیش تری با هیات مدیره سازمان داشته باشند.
در خاتمه عموشاهی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و دیدار با اعضای محترم هیات رئیسه گروههای تخصصی،کمیسیون ها و دفاتر نمایندگی و تشکر از بیان نظرات و انتقادات سازنده آن ها، گفت: هنر ما اینست که در هنگام ساخت و ساز، اجرا بر اساس نقشه مصوب انجام گیرد و تغییرات را به حداقل برسانیم. پیشنهاد کرده ایم تا نقشه های هم بندی و نقشه های معماری در اختیار مهندسین تاسیسات قرار گیرد، ما معتقد هستیم که باید کار مهندسی بصورت گروهی انجام گیرد تا شاهد نتایج بهتر و مشکلات کم تری در زمینه ساخت و ساز باشیم .
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با انتقاد از دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی مرتبط با ساختمان افزود: پیگیری هایی در حال انجام است و این متاسفانه یک معضل ملی است که باید برای آن چاره اندیشی گردد.
وی، با اعلام این که ما ماموریت داریم تا به جامعه مهندسی خدمت کنیم، از مدعوین این نشست بعنوان منتخبین جمعیت عظیم مهندسی استان یاد کرد و خواهان همکاری و ارتباط هر چه بیش تر و نزدیک تر گروههای تخصصی با هیات مدیره شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نشریه شماره ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۹۶
1170 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0