گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز

گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز

گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز ، با سخنرانی احمدی، عضو هیات علمی فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه شد

کد خبر: 000314003 تاریخ انتشار: جمعه ۱۴ خرداد ۰۰ - ۶:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز ، با سخنرانی احمدی، عضو هیات علمی فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارائه شد

گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز

گزارش همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده در استان البرز

سخنران: احمدی، عضو هیات علمی فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در راستای دست‌یابی به اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴، الزاماتی را در مورد درنظرگیری بتن رده c۳۵ در طراحی های سازهای لحاظ کرده، لذا به همین منظور نیاز به افزودنی‌ های شیمیایی روان‌کننده (کاهنده آب) یا فوق روان‌کننده (کاهنده قوی آب) اجتناب ناپذیر است.
در همین راستا در روز بیست و هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰، همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده با همکاری شرکت همگرایان تولید، کپکو، توسط واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز به صورت وبینار برگزار شد.
در این دوره، مهندسین ناظر بصورت عملی و اجرایی با نکات مربوط به نظارت بر بتن‌های حاوی روان‌کننده و فوق روان‌کننده آشنا شدند.
در ابتدا لزوم برگزاری این همایش و مقدمه ای در مورد مباحث مطرح در آن توسط تقی پور، مدیرواحد آموزش سازمان بیان شد و جلسه در اختیار سخنران همایش، احمدی، عضو هیأت علمی بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت.
وی در این بخش با ذکر یادبودی از مرحوم رمضانیان پور سخنرانی خود را شروع کرد. معرفی انواع روان کننده ها، استانداردهای مربوط به روان کننده ها، اثرات روان کننده ها و کاهنده های آب و تأثیرات آن بر بتن، کاربردهای آن ها و نحوه انتخاب افزودنی ها برای استفاده در کارخانه و یا در محل پروژه و ملاحظات اقتصادی مرتبط با آن ها بیان شد.
در بخش دوم همایش، عسکری نژاد، معاون آموزش ویژه خدمات فنی و آزمایشگاهی، ضمن بیان کاستیهای موجود در استفاده از بتن های حاوی روان کننده، نقش مؤثر شرکتهای خدمات فنی و آزمایشگاهی را در ارتقاء کیفی بتن های مورد استفاده در پروژه ها تبیین کرد. سپس احمدی ضمن بیان ضوابط حقوقی مربوط به استفاده از افزودنی ها طبق استاندارد ملی بتن آماده و آبا، نقش استفاده از روان کننده ها را در یک نمونه موردی بررسی و تفسیر کرد.
در انتها حاضرین جلسه که متشکل از مهندسین و شرکتهای خدمات فنی و آزمایشگاهی در سطح کشور بودند بصورت آنلاین سوالات خود را از سخنران مطرح کرده و پاسخهای بسیار آموزنده ای دریافت کردند.
بدین ترتیب همایش آموزشی نظارت بر بتن های حاوی روان کننده خاتمه یافته و مطالب بسیار مفیدی در مورد نظارت بر بتن های حاوی روان کننده به مهندسین محترم آموزش داده شد.
در خاتمه همایش تقدیرنامه ای از طرف ریاست سازمان توسط عسکری نژاد تقدیم سخنران آقای دکتر احمدی گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ خرداد ۰۰
395 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0