حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم

حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم

حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم ، به خاطر انصراف کاندیداها و تعلیق پروانه از طرف وزیر رخ داد

کد خبر: 000709001 تاریخ انتشار: جمعه ۹ مهر ۰۰ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم ، به خاطر انصراف کاندیداها و تعلیق پروانه از طرف وزیر رخ داد

حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم

حذف دقیقه نودی اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی قزوین از لیست انتخابات دوره هشتم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: از مجموع یازده عضو هیئت مدیره در نهایت شش نفر به واسطه فشارها و پی‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی برای حضور در انتخابات انصراف داده و پروانه ۴ نفر نیز براساس نامه وزیر تعلیق شد و عملا ده نفر از لیست انتخابات دوره هشتم خط خورد؛ این درحالی است که اعتقاد داریم هیچ خطایی صورت نگرفته است.
سید کاظم مجابی با اشاره به موضوع تعارض منافع در رابطه با فعالیت اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اظهار داشت: تعارض منافع را بطور کامل قبول داریم و با آن مخالفتی نداریم؛ اما روند آن قابل بررسی است و اگر بنا باشد به شیوه کنونی اجرایی گردد، باید از پیش در جریان آن قرار گرفته باشیم.
وی گفت: در رابطه با تعارض منافع در دوره وزیر پیشین راه و شهرسازی به طرق مختلف از وزارتخانه درباره اینکه تعارض منافع مشمول چه مواردی است استعلام شده و متاسفانه پاسخی دریافت نشد؛ هم‌چنین در انتخابات شورای مرکزی نیز موضوع تعارض منافع در نظر گرفته نشد و انتخابات برگزار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: باتوجه به سوالات متعدد، رئیس نظام مهندسی وقت تعارض منافع را تعریف کرد که مطابق با آن صرفا رئیس سازمان در استفاده از پروانه خود منع شده بود و سایر اعضای هیئت مدیره در این باره مشکلی نداشتند.
وی افزود: در مرداد ماه سال جاری و برای پروسه انتخابات، طی نامه‌ای موضوع تعارض منافع مطرح گردید و براساس قانون جدید کلیه ارکان سازمان، اگر با پروانه خود فعالیت داشته باشند مشمول تعارض منافع بوده و احراز صلاحیت آن‌ ها منتفی است.
مجابی افزود: درباره این بخشنامه جدید به دیوان عدالت اداری شکایت و دستور توقف موقت آن صادر شده و موضوع بررسی تعارض منافع به شورای انتظامی جهت بررسی ارجاع داده شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با تاکید بر اینکه در شهریور ماه و پس از استعلامات صورت گرفته توسط هیئت اجرایی انتخابات هیئت مدیره و هیات نظارت، اعضای هیئت مدیره سه مرتبه مورد تایید قرار گرفتند، تصریح کرد: وزیر جدید، پیرو مکاتابات وزیر قبلی پیگیر تعارض منافع شده و بنابراین ممنوعیت فعالیت تمام ارکان سازمان، در بررسی صلاحیت‌ ها مد نظر قرار گرفت که البته در این شرایط نیز صلاحیت تمام اعضا تایید شد.
مجابی گفت: از نظر کارکردی نیز اعضای هیئت مدیره استان کم‌ترین کارکرد را داشته و حتی ۱ نفر هیچ کارکردی نداشت، اما با فشارهایی که وارد شد و مطرح شدن این موضوع که از اختیار وزیر برای تعلیق پروانه استفاده خواهد شد، در نهایت تعدادی از اعضا برای حضور در انتخابات انصراف دادند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد: اعضای هیئت مدیره در این دوره یازده نفر بود که یک نفر کار نکرده، تعدادی از اعضا نیز در قالب ضوابط و بدون هیچگونه تخطی از قوانین در حوزه طراحی، نظارت و اجرا و تعدادی از اعضا نیز در کارشناسی ماده بیست و هفت که ارتباطی با سازمان ندارد و با کمترین کارکرد، فعالیت داشتند.
وی گفت: در نهایت ۶ نفر به واسطه فشارها و پی‌گیری‌های وزارت‌خانه برای حضور در انتخابات انصراف داده که البته هنوز در هیئت مدیره کنونی عضو هستند و پروانه چهار نفر نیز براساس نامه وزیر تعلیق شده و در نتیجه عضویت آن ‌ها در هیئت مدیره ابطال گردید.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مهر ۰۰
426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0