مهدی چمران

چاره اندیشی برای بالاتر بودن هزینه نظارت بر عوارض شهرداری

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر انجام یک برنامه ریزی اساسی به منظور ایجاد امکان نظارت بر نحوه انجام ساخت و ساز و کاهش میزان فرسودگی ساختمانهای تهران تاکید کرد.

کد خبر: 7590 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ بهمن ۹۵ - ۲:۵۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر انجام یک برنامه ریزی اساسی به منظور ایجاد امکان نظارت بر نحوه انجام ساخت و ساز و کاهش میزان فرسودگی ساختمانهای تهران تاکید کرد.چاره اندیشی برای بالاتر بودن هزینه نظارت بر عوارض شهرداری

چاره اندیشی برای بالاتر بودن هزینه نظارت بر عوارض شهرداری

چاره اندیشی برای بالاتر بودن هزینه نظارت بر عوارض شهرداری

چاره اندیشی برای بالاتر بودن هزینه نظارت بر عوارض شهرداری

وی با اشاره بر آمارهای نظام مهندسی تهران مبنی بر بیش از شصت و هشت درصد ساختمانهای تهران کمتر از ۱۵۰۰ مترمربع متراژ دارد، گفت: وجود تنها یک ناظر بر ساخت و ساز به همراه فرسوده سازی از مواردی هستند که بایستی مورد توجه قرار دهیم زیرا با این وضعیت، ساختمانها به سوی فرسودگی می روند.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر تلاش سازمان نظام مهندسی بر اتقا ایمنی ساختمان با افزایش تعداد ناظرها در ساخت و ساز، اضافه کرد: این امر تنها برای ساختمان بزرگ عملیاتی بوده و برای ساختمان های کوچک بدلیل عدم امکان پرداخت هزینه های از سوی مردم قابل انجام نیست.
وی خاطرنشان کرد: البته این گفته به معنای عدم استفاده شهروندان از ناظر در فرآیند ساخت و ساز نیست بلکه باید برای این نظارت فکر جدی شود.


کی با بیان اینکه سازمان تصمیم به استفاده از ناظذان مجزا برای آب، برق، گاز و … دارد، گفت: یکی از مسائل مهم در زمینه نظارت، حضور فیزیکی ناظر در ساختمان بوده و نباید صرفا پول به حساب او ریخته شود. بعضی اوقات، هزینه نظارت از عوارض شهری بیشتر بوده که خود این مردم را با مشکلات متنوعی مواجه می کند که شورای شهر تهران به دنبال پیدا کردن راهکاری برای آن است.

 

منبع: شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ بهمن ۹۵
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0