عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی

عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی

عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی ، وجود دارد. نظارت بر تمام ساخت و سازهای غیردولتی بعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و از طراحی تا اجرا در آن فعالیت می ‌شود

کد خبر: 990424002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ تیر ۹۹ - ۴:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی ، وجود دارد. نظارت بر تمام ساخت و سازهای غیردولتی بعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و از طراحی تا اجرا در آن فعالیت می ‌شود

عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی

عدم رغبت مردم استان یزد به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی

یزد به لحاظ تخلفات ساختمانی وضعیت مناسبی ندارد
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با عنوان این که یزد به لحاظ تخلفات ساختمانی اصلا وضعیت خوبی ندارد، بیان کرد: مردم یزد رغبتی به گرفتن پروانه ساخت برای ساختمان سازی ندارند.
مهدی سالاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به شرح وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: نظارت بر تمام ساخت و سازهای غیردولتی بعهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است و از طراحی تا اجرا در آن فعالیت می ‌شود.
سالاری با اشاره به این که ۷ هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان یزد هستند، افزود: وقتی مردم به شهرداری برای اخذ پروانه ساخت و ساز مراجعه می‌ کنند، به سازمان نظام مهندسی برای دریافت نقشه و نظارت بر ساخت ارجاع می‌شوند و دویست دفتر در سطح یزد برای این منظور فعال هستند.
وی با تاکید بر این که بحث ساخت و ساز باید حتما از طرف متخصص و متولی آن انجام شود، ادامه داد: یزد یکی از استان‌ های با بیشترین حجم تخلفات ساختمانی است و بسیاری از مردم ابتدا بصورت غیرمجاز اقدام به ساخت خانه‌ های خود کرده و پس از آن با مراجعه به کمیسیون ماده صد، جریمه آن را پرداخت می ‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر این که این موضوع برای یزد اصلا خوب نیست، بیان کرد: در راستای رفع این مشکل در طول سال‌های قبل، نسبت به بحث آموزش مهندسان و نظارت بر فعالیت آنها اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.
سالاری از انجام خدمات بسیاری در نظام مهندسی یزد بصورت غیرحضوری خبر داد و افزود: در تعرفه‌ها هم مشوق‌ها و تخفیف ‌های بسیار خوبی در نظر گرفته شده بگونه ای که در برخی موارد تا هشتاد درصد تخفیف به مردم داده می ‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این بصورت کلی تعرفه‌ها را بگونه‌ای در نظر گرفتیم که مردم نسبت به مراجعه برای دریافت پروانه بیش از پیش ترغیب شوند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۹
462 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0