دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی اسفراین

آئین معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان اسفراین برگزار گردید

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در ابتدای این جلسه از مشارکت پرشور و هفتاد درصدی اعضای سازمان در شهرستان اسفراین در اولین انتخابات هیئت نمایندگی سازمان قدردانی نمود و این مشارکت را بی نظیر و مثال زدنی توصیف نمود.

کد خبر: 11643 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶ - ۱۰:۴۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در ابتدای این جلسه از مشارکت پرشور و هفتاد درصدی اعضای سازمان در شهرستان اسفراین در اولین انتخابات هیئت نمایندگی سازمان قدردانی نمود و این مشارکت را بی نظیر و مثال زدنی توصیف نمود.آئین معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان

آئین معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان

آئین معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان

آئین معارفه هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندس “علی اکبر رمضانی” با اعلام اینکه شهرستان اسفراین سیصدوشصت مهندس عضو سازمان دارد بیان کرد: صدوبیست نفر از این مهندسین پروانه دار هستند و از لحاظ درصد مهندسین پروانه دار به کل مهندسان، با میانگین استانی برابری میکنند.
رمضانی در ادامه بکاهش ساخت و سازها طی چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: بطور حتم این وضعیت دائمی نیست و بتدریج اوضاع ساخت و ساز و بتبع مسئولیت سازمان افزایش می یابد.
وی هدف اصلی از تاسیس سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش مشارکت اعضای سازمان و مهندسین صنعت ساختمان دانست و افزود: بهمین دلیل با افزایش آمار مهندسین ساختمان در شهرستان اسفراین، قرار شد انتخابات جداگانه ای در این شهرستان و شهرستان شیروان برگزار گردد و این شهرستانها از این پس، عهده دار سرنوشت بخش ساختمان خود باشند.
این مسئول با اعلام اینکه تقریبا صد درصد افراد ثبت نام کننده در انتخابات اخیر تایید صلاحیت شدند گفت: بعد از برگزاری انتخابات پرشور و آزاد سرانجام۳ نفر در گروههای تخصصی عمران، تاسیسات و معماری و شهرسازی که بیش از سایرین مورد اعتماد عموم مهندسین بودند انتخاب گشتند.
ایشان با اشاره به اینکه خوشبختانه افرادی خوش فکر و مستقل موفق بکسب اکثریت آرا شدند اظهار یاد آور شد: این انتخابها افزایش مشارکت در تصمیم گیریها و افزایش انگیزه مهندسین در شهرستان اسفراین را بدنبال داشته باشد.

همچنین در ادامه این جلسه معاون فرماندار شهرستان اسفراین مطالبی را عنوان کرد وتصریح کرد: کار نظام مهندسی خیلی حساس است زیرا که هر ساختمان، جزئی از سرمایه مملکت است و باید با تمام توان از این سرمایه محافظت نمود.


“علی اصغر یحیی آبادی” توجه به تمامی قوانین و مقررات بخش ساختمان را یاداور شد و گفت: باید این آموخته ها را در جهتی بکار گیریم که گویا احتمال وقوع زلزله شدیدی وجود دارد و ما باید همیشه آمادگی کامل داشته باشیم.
رمضانی تاکید کرد: ما در قبال جان و مال مردم مسئولیت داریم و هر کوتاهی در این حوزه متوجه خودمان خواهد بود.
وی در بخش بعدی سخنانش و در پاسخ به بیانات معاون فرماندار شهرستان اسفراین عنوان داشت: سلاح مهندس ناظر قلم اوست و از آنجا که ساختمان تنها متعلق به سازنده نیست و ممکن است بارها بفروش برسد و ساکنین و مالکان متعددی باشد لذا یک مهندس ناظر بهیچ عنوان نباید ملاحظه سازنده و مالک بنا را بکند، بلکه بمنافع کلیه بهره بردارن آن ساختمان تا واپسین لحظات عمر سازه بیندیشد.
وی ارائه گزارشهای بموقع به شهرداری را بتمامی مهندسین ناظر گوش زد کرد و خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف به پی گیری گزارشها و دستورات مهندسین ناظر است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی شان نظام مهندسی را شان فنی و کارشناسی و تخصصی عنوان کرد وافزود: امور اداری و اجرایی را باید به ارگانهای مسئولی مانند شهرداری سپرد.
ایشان گزارش ندادن تخلفات فنی را بمثابه ورود مهندسین به حوزه امور اداری و اجرایی شهرداری و زیر پا گذاشتن شان نظام مهندسی نام برد و کلیه مهندسین ناظر را از این اقدام برحذر داشت.
رمضانی خطاب به اعضای منتخب انتخابات دفتر نمایندگی شهرستان اسفراین نیز بیان داشت: مهندسین را با مسئولیتها و اختیارات خود آگاه نمایید تا بهترین عمل کرد را در بخش سازمان نظام مهندسی ساختمان مشاهده کنیم.
وی هم چنین استحکام بنا را یکی از مشکلهای اساسی تمامی کشور عنوان کرد و اظهار کرد: گاهی بانکها و موسسات برای ارائه تسهیلات بمتقاضیان، ما را وادار به تایید استحکام بنای سازه هایی میکنند که شاید استحکام نداشته باشد و مهندسین باید در این موارد هشیارانه عمل نمایند.
در خاتمه این آئین، احکام منتخبان هیئت رئیسه دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان اسفراین به آقایان: “حسن ناظری” ، “مسلم حیدرزاده” و “محمد ابراهیمی مقدم” ۳عضو برگزیده این شهرستان اعطا گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان خراسان شمالی

 

 

کانال تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۶
1318 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0