ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری

ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری

ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری ، صورت می گیرد. هفتاد درصد ساخت و ساز‌های یزد بدون پروانه است

کد خبر: 000614002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ شهریور ۰۰ - ۸:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری ، صورت می گیرد. هفتاد درصد ساخت و ساز‌های یزد بدون پروانه است

ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری

ارجاع ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان یزد به کمیسیون ماده صد شهرداری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد:
هفتاد درصد ساخت و ساز‌های یزد بدون پروانه است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: ساخت و ساز‌های بدون اخذ پروانه در استان به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع داده می‌ شود.
علی اصغر زحمتکش در نشست شورای ساختمان مهریز اظهار داشت: هفتاد درصد ساخت و ساز‌های استان بدون اخذ پروانه و خارج از چارچوب قانونی از سوی مالکان ساخته و چنین پرونده ‌های ساختمانی به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع می‌ گردد.
وی، رعایت نکردن ضوابط شهری، ساختمان‌ های با متراژ زیر حدنصاب و تغییر کاربری زمین را از جمله موارد تخلف در این حوزه ذکر کرد.
زحمتکش ادامه داد: با تشکیل کارگروه پیش‌گیری از تخلف در شهرستان ‌ها می ‌توان بخشی از ضوابط و مقررات این بخش را تعدیل کرد و شاهد قانون‌مند شدن تعداد بیشتری از ساخت و ساز‌ها با پروانه در استان بود.
زحمتکش تصریح کرد: سامانه غیرحضوری صدور پروانه ساخت و ساز تا پایان شهریورماه امسال در شهر یزد راه اندازی می‌ گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، هدف از ایجاد این سامانه، مکانیزه کردن صدور پروانه ساختمانی، تسریع در امور، کاهش زمان صدور، صرف جویی در هزینه‌ های رفت و آمد مالکان به شهرداری و سازمان نظام مهندسی است.
وی با عنوان اینکه سامانه یاد شده در سایر شهرستان‌ های استان هم راه اندازی می‌شود، ادامه داد: در پرتو تعامل و همکاری موجود بین شورای ششم شهر مهریز و سازمان نظام مهندسی ساختمان، صدور پروانه غیرحضوری در راستای کاهش تخلف ساختمانی، در این شهر هم عملیاتی می ‌گردد.
وی در ادامه یزد را استانی با آمار بالای تخلف ساخت و ساز‌ در کشور دانست و گفت: برای کاهش حجم تخلف ساختمانی در مرکز استان، افزایش کیفیت ساخت و ساز‌ها و احداث ساختمان‌ هایی مقاوم و با طول عمر بالا؛ فارغ از نگاه به داشتن یا نداشتن پروانه، کارگروهی تحت عنوان پیشگیری از تخلف در یزد تعریف گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: راه اندازی این کارگروه نتایج مثبتی را به دنبال دارد، قرار است این مجموعه با تعامل فرمانداران، شهرداری‌ ها و شورا‌ی شهرها، در تمامی شهرستان ‌های استان تشکیل گردد.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۰۰
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0