کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی

کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی

کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی ، طی توافق جدید با سازمان نظام مهندسی این استان کاهش یافت تا در سال جهش تولید، حمایت‌ های لازم از تولیدکنندگان صورت گیرد

کد خبر: 990318001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ خرداد ۹۹ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی ، طی توافق جدید با سازمان نظام مهندسی این استان کاهش یافت تا در سال جهش تولید، حمایت‌ های لازم از تولیدکنندگان صورت گیرد

کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی

کاهش هزینه‌ های مهندسی شهرک‌ های صنعتی استان آذربایجان ‌غربی

سرپرست شرکت شهرک‌ های صنعتی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هزینه‌های نظام مهندسی واحدهای صنعتی طی توافق جدید با سازمان نظام مهندسی این استان کاهش یافت تا در سال جهش تولید، حمایت‌ های لازم از تولیدکنندگان صورت گیرد.

حسن حاتمی عنوان کرد: محاسبه تعرفه نظام مهندسی طبق مساحت بود که مقرر گردید این نوع محاسبه در شهرک‌ های صنعتی تعداد طبقات بجای مساحت کل زیربنا مورد محاسبه قرار گیرد و این خود باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

خاتمی افزود: افزایش تعرفه خدمات نظام مهندسی منجر گردید تا کاهش هزینه‌های پرداختی واحدهای صنعتی مورد توجه این سازمان قرار گیرد.

سرپرست شرکت شهرک‌ های صنعتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای عمل به شعار جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان، گروه‌بندی ساختمان ‌ها که قبل از این طبق مساحت ساخت و طبقات (به صورت توأم) اعمال می‌ شد، طبق تعداد طبقات و فارغ از مساحت ساخت‌وساز صورت می ‌گیرد.

وی تصریح کرد: براساس توافق قبلی، هم‌چنان سی و پنج درصد تعرفه از واحدهای تولیدی گرفته می‌ شود و گروه‌بندی ساختمان‌ ها در گروه الف قرار می ‌گیرد.

وی گفت: براساس توافق صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی واحدهای صنعتی با هر زیربنایی، فقط تعرفه گروه الف (تا ششصد متر مربع) را برای تهیه نقشه و نظارت به سازمان نظام مهندسی پرداخت خواهند کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: تفاوت هزینه تعرفه گروه الف با گروه‌های بعدی (ب- ج آ- ج ب – د) رقم قابل توجهی است و این موضوع کمک قابل توجهی برای واحدهای جدید مستقر در شهرک‌ های صنعتی محسوب می‌گردد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان ‌های کم‌برخوردار کشور بشمار می‌ رود ولی با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه شروع شده ‌است.

سی و چهار شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در حال حاضر دو هزار و چهارصد هکتار از زمین‌های استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور هشتاد و چهار، فعالیت خود را شروع کرد و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به ‌شمار می ‌رود.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ خرداد ۹۹
517 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0