کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی

کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی

کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی ،است. سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت ‌ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است

کد خبر: 990409014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ تیر ۹۹ - ۱۰:۵۳ ق.ظ

کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در سایه صدور پروانه ساختمانی، کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی ،است. سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت ‌ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است

کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی

کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند فعال تر شدن مرجع صدور پروانه ساختمانی است.

علی‌رضا صنوبر در نشست با خبرنگاران در مورد بالا رفتن کیفیت ساخت و سازها با توجه به بررسی عوامل عمر مفید ساختمان، بیان داشت: این موارد مهم مشتمل بر ۳ بخش به کارگیری مصالح استاندارد و با کیفیت، کیفیت ساخت و هم‌چنین نگه‌داری و مراقبت از ساختمان به هنگام بهره برداری است.
صنوبر ادامه داد: در بحث مصالح کاربردی در ساختمان‌ ها طبق افق ۱۴۰۴، در سال جاری مبحث استفاده از یک رده مقاومتی بالاتر برای بتن مورد استفاده در ساخت و سازهای جدید را پیش برده ایم که این مهم اکنون در حال اجرا است، در بحث اسکلت ساختمان نیز توافقاتی را با سازمان ملی استاندارد در بخش نظارت بر ساخت و سازها پیش خواهیم برد تا مصالح مصرفی در اسکلت ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
وی در مورد اقدامات مهم در بحث مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها در زمان بهره برداری، افزود: افزایش عمر مفید ساختمان و اطمینان از ایمنی ساخت و سازهای ایجاد شده از جمله موارد حاصل از اجرا مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ها است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز افزود: سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت ‌ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است که آن را به مهندسان زیر مجموعه خود تخصیص می‌ دهد تا در قالب آن از تخفیفات مربوطه در ارائه خدمات ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استفاده کنند.
صنوبر با اشاره به اینکه متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، گفت: در این مورد بافت ‌های فرسوده و ناکارآمد صفر کیلومتر تازه ساخت اجرایی می ‌کنیم که کیفیت ساخت مطلوبی ندارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: این بافت‌ های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی بصورت ساختمان ‌های برج مانند احداث می‌ شود که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.
صنوبر اظهار داشت: اگر مراجع صدور پروانه فعال‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز کنونی و هم‌چنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می ‌شود.
وی در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش رفت و آمدها به ادارات، ادامه داد: در حال حاضر بیش از نود و پنج درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز بصورت الکترونیک ارائه می‌گردد.
در ادامه این جلسه، شهروز قنبری نیز در باره ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: در این مورد با شهرداری کرج مذاکراتی داشته ایم مبنی بر این که کار پلیس ساختمان به شرکت‌ های خصوصی واگذار گردد تا با نظارت به موقع آنها در بحث پلیس ساختمان شاهد بروز تخلفات در ساخت و سازها نباشیم، البته خریداران نیز باید در مورد توجه به شناسنامه ساختمان از جمله کیفیت آن و غیره هوشیار باشند.
وی افزود: در باره نمای ساختمان ‌ها نیز کمیته نما در شهرداری‌ها تشکیل شده است که باید نمای مورد نظر برای اجرا مورد تأیید این کمیته واقع گردد.
این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در باره اینکه در برخی ساختمان‌ ها تعداد پارگینها  به درستی لحاظ نمی‌گردد، ادامه داد: در برگه پایان کار تعداد پارکینگ ‌ها توسط مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان طبق شماره واحدهای موجود در یک ساختمان ذکر می‌گردد، در واقع مهندسان ما به مرجع صدور پروانه ساختمانی تعداد پارکینگ ‌های مورد نیاز در یک ساختمان را ارسال می ‌کنند و مرجع مربوطه در باره کسری پارکینگ با لحاظ کردن جریمه برای سازنده تصمیم گیری خواهد کرد

منبع: سازه نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۹۹
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0