کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی

کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی

کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی ، سبب انجام روان‌تر کار‌ها شد. مدت هاست بدنبال برقراری دادگاه‌ های تخصصی در موضوعات مختلف هستیم

کد خبر: 990730002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹ - ۸:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی ، سبب انجام روان‌تر کار‌ها شد. مدت هاست بدنبال برقراری دادگاه‌ های تخصصی در موضوعات مختلف هستیم

کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی

کاهش بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی
درخواست تشکیل دادگاه‌ های تخصصی برای کاهش مشکلات مردم کاهش بار پرونده‌های قضایی با پی‌گیری‌های تخصصی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: می ‌توان با تشکیل دادگاه‌ های تخصصی بار پرونده‌ های قضایی در قوه قضاییه را کاهش داد و سبب انجام روان‌تر کار‌ها شد.
یکی از رهیافت‌های جدید دستگاه قضا پس از روی کارآمدن آیت‌الله رئیسی، توجه به تشکیل «دادگاه‌ های ویژه اقتصادی یا تجاری در کشور» است بطوری که آیت‌الله رئیسی روز چهارشنبه شانزدهم مهر نود و نه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی بر لزوم برقراری دادگاه ‌های ویژه اقتصادی یا تجاری در کشور نیز تاکید کرد و ادامه داد: ما مدت هاست بدنبال برقراری دادگاه‌ های تخصصی در موضوعات مختلف هستیم و در همین راستا، تشکیل دادگاه‌ های تجاری با ماهیت قضایی و حقوقی و نگاه اقتصادی و تجاری در دستور کار ماست و به زودی در مراکز استان‌ ها شاهد برپایی این دادگاه ‌ها خواهیم بود.
رئیس دستگاه قضا هم‌چنین نهم آبان نود و هشت در جلسه ای با صنعتگران، تولیدکنندگان و نمایندگان اتحادیه هاى کارگرى استان آذربایجان شرقى به قضات تاکید کردیم که از کارشناسان امین و متخصص اقتصادی در حوزه ‌های مختلف استفاده کنند. مشورت و رسیدن قاضی به حقیقت بسیار می ‌تواند در این جهت کمک کند. آن هم مشورت و کار مستشاری متخصصین اقتصادی که بسیار اهمیت دارد.
پیرو همین مسئله، سعید سعیدیان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در مورد ضرورت پی‌گیری پرونده های سازمان نظام مهندسی ساختمان در دادگاه های تخصصی، عنوان داشت: در زمینه رسیدگی مشکلات قضایی سازمان با توجه به تخصصی بودن مسائل در خواست ما این است که دادگاه‌ها نیز بصورت تخصصی برگزار گردد.
سعیدیان خاطر نشان ساخت: در حوزه ساخت و ساز مشکلاتی از قبیل ریزش‌ های گود، دعوا‌ها و اختلاف‌های بین مالک و ناظر به وجود می‌ آید که با رسیدگی این موضوعات در دادگاه ‌های که تخصصی، جوانب موضوع از بُعد تخصصی دیده و پی‌گیری می ‌گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: ما درخواست داریم فضا و فرصتی فراهم گردد تا با همکاری قوه قضاییه مسیر را برای مردم هموارتر کنیم و قوانین و ضوابط دست و پا گیر را ساده‌ تر کنیم و مشتاقیم در فرصتی با انعقاد تفاهم نامه‌ها مسیر فکر شده‌ای در زمینه حل مشکلات مردم ایجاد کنیم.
وی عنوان داشت: با همکاری ‌های مشترک در زمینه‌های مختلف با قوه قضاییه می ‌توانیم برای کاهش مشکلات مردم و انجام روان‌تر کار‌ها قدم برداریم. این موضوع می ‌تواند بار پرونده‌های قضایی در قوه قضاییه را کاهش دهد.
منبع: خبرگزاری میزان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ مهر ۹۹
483 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0