کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن  ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد:

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

 ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن هزینه‌های معادن کاهش می‌یابد.

کد خبر: 970219013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ - ۳:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد: با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن هزینه‌های معادن کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

مهدی حمیدی، گفت: معدن کاری از دیرباز یکی از مهم ‌ترین فعالیت ‌های بشر بوده است و این صنعت جزو صنایع مادر به ‌شمار می‌ رود که با تامین مواداولیه سایر صنایع نقشی حیاتی در حوزه اقتصاد دارند و بخش معدن کشور با داشتن ویژگی ‌های منحصر به‌فرد گواه مزیت ‌های بی‌ شمار برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.
وی اظهار داشت: زنجان جزو استان‌ های معدن‌خیز کشور از لحاظ تنوع و میزان ذخایر معدنی است و در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد؛ هم چنین در کشور شصت و هشت نوع تنوع ذخایر معدنی وجود دارد که سی و یک نوع آن در معادن استان زنجان است.
حمیدی ادامه داد: معادن استان زنجان در مناطق دور افتاده واقع شده و نزدیک شهر نیست و علاوه‌ بر مشکل دور بودن این معادن مشکل دیگر اینست که اکثر معادن استان کوچک مقیاس بوده و فقط معدن بزرگ سرب و روی انگوران در استان است که مقیاس بالایی دارد.

کاهش هزینه‌ها با ایجاد واحد فرآوری در کنار معادن

ریاست سازمان استان عنوان داشت : باید توجه داشت که  معادن نقش خیلی مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند و باید در راستای حل مشکلات صاحبان معادن و معدن کاران اقدامات اساسی انجام داد و قوانین جدیدی با توجه به شرایط جدید و وضعیت معادن در راستای بهبود وضعیت معدن ‌ها تصویب و اجرایی کرد و یکی از بزرگ ‌ترین مشکل بهره‌برداران در حوزه فعالیت خود، وجود معارضان محلی و روستایی است که با فرهنگ‌ سازی حل می ‌گردد.
وی، گفت: باید فرهنگ‌ سازی کافی در زمینه فعالیت معدن بویژه در بین روستاییان انجام شود و در صورت حمایت ارگان ‌های ذی‌ صلاح واحد فرآوری در کنار معدن ایجاد شده و با این اقدام هزینه ‌ها هم کاهش می‌ یابد و ارزش افزده بیش تری نصیب استان و معدنکاران زنجانی می ‌شود.
حمیدی با اشاره به آمارهای جهانی، ابراز داشت: طبق آمارهای جهانی هر یک شغل در معدن، هفده شغل پایین‌دستی را ایجاد میکند و طبق این اساس و با توجه به سرمایه‌گذاری‌ های صورت گرفته در استان و با اکتشافات جدید می ‌توان انتظار افزایش تعداد شاغلان در بخش معدن و صنایع معدنی را در استان داشت.
وی یاد آور شد: کشورها با داشتن نیروی انسانی کارآمد و ذخایر معدنی امید به توسعه دارند و ما در کشور و استان خود نیز هر دوی این محرک‌ های توسعه‌ای را داریم و با استخراج معادن در زمان حاضر می‌ توان برنده بازارهای جهانی فروش بود زیرا با بازگشت این موادمعدنی فروخته شده در آینده به چرخه بازیافت دیگر زمان فروش و بهره ‌برداری از این معادن گذاشته است و دیگر بازاری برای عرضه وجود ندارد پس بهتر است در زمان حاضر با رعایت قوانین و ضوابط از بازارهای موجود کمال استفاده را ببریم.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۷
850 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0