کاهش خسارات و جراحات ناشی ازحوادث معادن طی سال جاری در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی شاهد کاهش تلفات حوادث معدنی طی سال جاری

عبدالحمید سرتیپی بیان کرد: عدم رعایت نکات ایمنی، عدم رعایت استانداردهای ایمنی در ساخت تجهیزات معدنی، سهل‌انگاری کارگران معادن در استفاده از وسایل ایمنی و عدم الزام کارگران معدنی برای طی دوره‌های آموزشی ایمنی را از جمله علل بروز حوادث معدنی در سطح استان عنوان کرد. بازدیدهای تصادفی به منظور کنترل رعایت نکات ایمنی توسط کارشناسان معاونت امور معادن و صنایع معدنی در دوره‌های زمانی منظم انجام می‌گیرد. برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای بهره‌برداران و مسئولان فنی
برای افزایش سطح ایمنی کاهش حوادث در معادن استان بوده است

کد خبر: 5411 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ دی ۹۵ - ۴:۰۹ ب.ظ

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از کاهش خسارات و جراحات ناشی ازحوادث معادن طی سال جاری خبرداد.

کاهش تلفات حوادث معدنی طی سال جاری

کاهش تلفات حوادث معدنی

کاهش تلفات حوادث معدنی طی سال جاری

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، عبدالحمید سرتیپی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها یک مورد حادثه معدنی در سطح استان گزارش شده است که متاسفانه طی این حادثه یک کارگر جان خود را از دست داد.

وی عدم رعایت نکات ایمنی، عدم رعایت استانداردهای ایمنی در ساخت تجهیزات معدنی، سهل‌انگاری کارگران معادن در استفاده از وسایل ایمنی و عدم الزام کارگران معدنی برای طی دوره‌های آموزشی ایمنی را از جمله علل بروز حوادث معدنی در سطح استان عنوان کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سازمان برابر قوانین و مقررات برای معادن دارای ۲۵ نفر و بیشتر از ۲۵ نفر کارگر، الزام کرده است نسبت به تعیین یک نفر مسئول ایمنی و یک نفرمسئول بهداشت اقدام کنند. بدیهی است این موضوع موجب افزایش رعایت مسائل ایمنی در معدن می‌شود.

وی ادامه داد: بازدیدهای تصادفی به منظور کنترل رعایت نکات ایمنی توسط کارشناسان معاونت امور معادن و صنایع معدنی و همچنین کارشناسان HSEE سازمان وبازدیدهای تصادفی دوره‌ای نیز توسط سازمان نظام مهندسی معدن استان با همکاری و هماهنگی سازمان و بازرسان فنی و ایمنی توسط کارشناسان وزارت متبوع در دوره‌های زمانی منظم انجام می‌گیرد.

وی همچنین افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای بهره‌برداران و مسئولان فنی، برگزاری دوره‌های HSEE برای بهره‌برداران و مسئولان فنی و الزام بهره‌برداران به رعایت کلیه نکات ایمنی و فنی از اقدامات انجام شده برای افزایش سطح ایمنی کاهش حوادث در معادن استان بوده است که امید است با افزایش سطح ایمنی در معادن هیچ‌گاه شاهد وقوع حوادث معدنی دراستان نباشیم.

کاهش تلفات حوادث معدنی طی سال جاری

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۵
1171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0