رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان

رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان

رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان ، توسط مهدی محرمی، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صورت گرفت

کد خبر: 000803001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آبان ۰۰ - ۹:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان ، توسط مهدی محرمی، در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صورت گرفت

رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان

رکوردزنی برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی ساختمان
رکوردزنی بی سابقه در سازمان نظام مهندسی تهران؛
مهدی محرمی رکورد دار بالاترین رای در نظام مهندسی تهران شد
برای نخستین بار در طول تاریخ حیات سازمان نظام مهندسی،یک کاندیدای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران موفق گردید با کسب بالاترین رای در رشته مهندسی عمران به عضویت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در بیاید که به گفته اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران این رای در طول حیات ببست و شش ساله این سازمان مسبوق به سابقه نبوده است.
طبق گزارشات دریافتی، مهدی محرمی شام اسبی با۵۶۷۴ رای در رشته مهندسی عمران که رکورد بی سابقه بوده است،به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران راه یافته است.
طبق اخبار واصله تشکل مهندسین پیشرو در کارزار انتخاباتی دوره هفتم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در سال ۱۳۹۴ تشکیل شده است که اهداف این تشکل شامل هم افزایی در امور فنی ساخت مسکن و ساختمان، بررسی چالشهای صنفی، ارائه راهکارها و دفاع از حقوق کلیه اعضاء جامعه نظام مهندسی ساختمان و رسیدن به صنفی پیشرو است.
از قرار معلوم ۲ انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران و انجمن گودبرداری و ایمن سازی بصورت مستقل و مجزا تحت عنوان لیست تشکل مهندسین پیشرو به انتخابات هیئت مدیره دوره نهم ورود واز این رو فعالیت‌های انتخاباتی خود را از اوایل دی ماه سال نود و نه، بصورت جلسات منظم شروع کرده اند که با توجه به فرآیند انتخابات دوره نهم و تعویق انتخابات ، از ابتدای سال ۱۴۰۰ با چارت سازمانی و اختصاص مکان مجزا جهت ستاد مرکزی انتخابات، بصورت تشکیلات منسجم و با تمرکز بیشتر به بررسی رزومه افراد پرداخته و به لیست بیست و پنج نفر مورد نظر دست یافته اند، که از لیست فوق در مجموع نه نفر به هیئت مدیره دوره نهم وارد شدند که گفته میشود موفقیت نفر اول عمران توسط سر لیست تشکل مهندسین پیشرو و رئیس ستاد انتخاباتی این تشکل مهندس مهدی محرمی شام اسبی با۵۶۷۴ رای، رکورد رای در طول بیست و شش سال تاسیس سازمان به حساب می آید.
اخیرا انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در حالی برگزار گردید که حذف صلاحیت برخی ازنامزدها،این انتخابات را با حاشیه های خاص خود همراه ساخت.
در این رابطه اما عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی، گفت: وزارت راه بدون هیچ تبعیضی اعمال قانون را در بررسی صلاحیت نامزدها انجام داد.
اقبال شاکری با عنوان اینکه نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور به صورت الکترونیکی برگزار گردید، افزود: در تمام استان ها این انتخابات برگزار شده و امروز نیز در تهران برگزار گردید.
شاکری ادامه داد: خوشبختانه اعضای نظام مهندسی حضور قابل توجه در این انتخابات داشته اند، تا این لحظه بیش از ۲٫۵ برابر انتخابات گذشته مشارکت افزایش یافته است.
شاکری افزود: یکی از موضوعاتی که این دوره اهمیت داشت اعمال قانون توسط دستگاه های نظارتی و هیئت نظارت انتخابات و مراجع استعلامی بوده است. بحث تعارض منافع بصورت جدی در همه استان‌های کشور پی‌گیری گردید.
وی، تصریح کرد: این مسئله باعث میشود تا یک گردش مدیریتی در سازمان نظام مهندسی ساختمان شکل بگیرد و فضا برای دیگر اعضا فراهم گردد تا بتوانند در ارتقای نظام مهندسی کمک کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی و همکاران وی قدردانی میکنیم که خیلی شفاف، روشن و قاطعانه برای اعمال قانون کار کردند.
شاکری گفت: وزارت راه بدون هیچ انحرافی از موازین سعی کردند در اعمال قانون هیچ گونه تبعیضی نداشته باشد. از این جهت باید از وزارت راه و شهرسازی قدردانی کرد. امیدوار هستیم انتخاب اعضا جدید دستاوردهای خوبی برای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کشور داشته باشد.
در این دوره مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران بدنبال آن هستند که با حذف سیاسیون ،سازمان خود را به یک سازمان صنفی محض تبدیل کنند.
در همین حال برخی بر این باور هستند که اخذ بالاترین رای از سوی یک فرد صنفی، پیام آشکارمهندسان به تصمیمگیران و نهادهای سیاسی در جهت قوام سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک نهاد صنفی است.
منبع: خبرگزاری آریا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آبان ۰۰
697 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0