واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز

واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز

واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز ، است. لذا هيات مديره تلاش کرده است تا از راه هاي مختلف (رايزنيهاي استاني و ملي) به دنبال افزايش تعرفه و واقعي کردن آن باشد

کد خبر: 990705008 تاریخ انتشار: شنبه ۵ مهر ۹۹ - ۸:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز ، است. لذا هيات مديره تلاش کرده است تا از راه هاي مختلف (رايزنيهاي استاني و ملي) به دنبال افزايش تعرفه و واقعي کردن آن باشد

واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز

واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز
عضو هيات مديره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بیان کرد: واقعي شدن حق الزحمه مهندسين و تعرفه ها عامل مهمي بر کيفيت ساخت و ساز است.
مهرداد کاظمي در مورد عوامل موثر برکيفيت ساخت و ساز اظهار داشت: يکي از موضوعات مهم در حوزه خدمات مهندسي، مبحث حق الزحمه و تعرفه هاست. واقعي شدن تعرفه خدمات مهندسي علاوه بر درآمد مهندسين، بر کيفيت ساخت و ساز تاثير قابل توجهي خواهد داشت. لذا هيات مديره تلاش کرده است تا از راه هاي مختلف (رايزنيهاي استاني و ملي) به دنبال افزايش تعرفه و واقعي کردن آن باشد. در سال جاري براي نخستین بار تعرفه ها منطبق با ميزان اعلام شده توسط شوراي مرکزي، در هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان مصوب گردید که افزايش قابل ملاحظه اي نسبت به گذشته داشته و پس از تصويب هيات چهارنفره استان، بزودي اجرايي خواهد شد.
وی عدم دريافت کامل تعرفه ها، به علت پايين بودن قيمت حق الزحمه در بازار در مقايسه با تعرفه اعلامي را يکي از مشکلات مهندسان دانسته و گفت: هيات مديره در صدد ايجاد تعادل بين ظرفيت مهندسين با ميزان پروژه ها در استان از طريق مباحث قانوني بوده تا قيمت بازار با تعرفه برابر گردد. پايين تر بودن حق الزحمه ها در بازار آسيب جدي بر کيفيت ساخت و ساز و هم چنين ميزان درآمد مهندسان خواهد داشت.
وی ضمن برشمردن اقدامات تاثيرگذار هيات مديره دوره هشتم در افزايش کيفيت ساخت و ساز، به الکترونيکي شدن خدمات مهندسي در بسياري از حوزه ها اشاره کرده و افزود: يکي از موارد مهم در حوزه الکترونيکي شدن خدمات سازمان، ارسال گزارشات مرحله اي بصورت الکترونيکي به مراجع صدور پروانه و سازمان است که تاثير شايان ذکري بر ساخت و ساز و هم چنين تعامل فني مهندسان با يک ديگر خواهد داشت.
عضو هيات مديره گفت: کيفيت و سرعت کنترل نقشه همواره از مباحث مهم سازمان بشمار ميرفت. هيات مديره اين دوره با الکترونيکي کردن آن گام مثبت و اساسي در جهت بالا بردن دقت و سرعت در اين امر تاثيرگذار در کيفيت ساخت و ساز برداشته است. هرچند ممکن است نواقصي در اين کار باشد که با پيشنهادات همکاران محترم دفاتر مهندسي، طراحان، کنترل کننده ها و ساير صاحب نظران، روند بهتري خواهد داشت.
کاظمی در اظهارات خود در مورد ارتقا کيفيت ساخت و ساز و فرهنگ سازي در استان گيلان از گرداوری ضوابط معماري بومي و ارائه الگوهاي پيشنهادي ساخت سخن گفت.
وی، گرداوری ضوابط طراحي اقامتگاه هاي بوم گردي و الگوهاي آن و گرداوری ضوابط طراحي ساخت و ساز روستايي و الگوهاي آن را از اقدامات موثر سازمان تحت کارگروه معماري بومي دانست.
عضو هيات مديره گفت: سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در نظر دارد در زمينه سيما و منظر شهري، ضوابط ساخت و ساز در بافت هاي تاريخي شهرهاي استان، تکميل ضوابط ساخت و ساز روستايي، مباحث صرفه جويي در مصرف انرژي و … کارگروه هاي تخصصي مربوط را تشکيل دهد که جزئيات آن متعاقبا اعلام مي شود و سازمان پذيراي استفاده از متخصصين اين حوزه ها است.
کاظمی در خاتمه صحبت هاي خود بیان کرد: از تمامی مهندسين محترم تقاضا دارم تا پيشنهادات و انتقادات ارزشمند خود را از هر طريقي که شايسته مي ‎دانند به هيات مديره انتقال دهند تا تصميم گيريهاي بهتر و شايسته تري در مورد مباحث فني – مهندسي و ساير موارد اتخاذ شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مهر ۹۹
494 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0