واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای ، بیان شد. سازمان نظام مهندسی معدن، سازمانی فنی و علمی است که بر مبنای قانون از سال هشتاد و یک، تشکیل شده است

کد خبر: 990606051 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۷:۲۷ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای ، بیان شد. سازمان نظام مهندسی معدن، سازمانی فنی و علمی است که بر مبنای قانون از سال هشتاد و یک، تشکیل شده است

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای

واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان به اظهارات آب منطقه‌ای
رییس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان بیان کرد: اینکه گفته شود همه معادن شن وماسه رودخانه‌ای شش برابر حد مجاز برداشت داشته‌اند حرف غیر کارشناسی است چرا که همه این معادن دارای مسؤول فنی هستند و هر تخلفی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش می‌ کنند. لذا نمی ‌توان تخلف احتمالی یک یا دو معدن را به کل معادن تسری داد.
محمد مقیمی نوه رییس سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان ظهر امروز، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمانی فنی و علمی است که بر مبنای قانون از سال هشتاد و یک، تشکیل شده است و مهم‌ترین رسالت این سازمان توسعه بهره وری از مواد معدن ، جلوگیری از برداشت غیر اصولی معادن، افزایش توانایی علمی و فنی و تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی گفت: این سازمان در هرمزگان دارای هفتصد و هفده نفر عضو در رشته‌های اصلی معدن، زمین شناسی، نقشه برداری و متالوژی است که از این تعداد صد و نود و سه نفر دارای پروانه اشتغال بکار حرفه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.
وی افزوذ: استان هرمزگان دارای دویست و پنجاه و شش معدن و شصت و سه مجوز برداشت است که تمامی این معادن و مجوز برداشت ‌ها زیر نظر مسؤولین فنی این سازمان در حال نظارت بر اصول فنی استخراج و هم‌چنین جلوگیری لازم از برداشت ‌های غیر اصولی هستند و از طرفی گزارشات مسؤولین فنی به صورت ماهیانه به سازمان صمت ارائه می ‌گردد.
مقیمی در مورد معادن شن و ماسه که در بستر رودخانه فعالیت می ‌کنند، نیز بیان کرد: همه فعالیت ‌های استخراجی این معادن زیر نظر مسؤولان فنی واجد الشرایط این سازمان بر اساس رعایت اصول فنی استخراج کنترل می‌ شود و در صورتیکه موردی بیش از حد مجاز برداشت صورت گرفته باشد قطعا این مسئولین فنی معدن ضمن توصیه به بهره برداران گزارش آن را به سازمان صمت ارائه میکنند و کارشناسان سازمان صمت در این مورد، اقدامات قانونی را به عمل می آورند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدنی هرمزگان ادامه داد: اینکه گفته شود همه معادن شن و ماسه رودخانه‌ای شش برابر حد مجاز برداشت داشته‌اند، حرف غیر کارشناسی است و اگر مورد خاصی اتفاق بیافتد، نمی ‌توان آن را به همه معادن استان تعمیم داد و از طرفی باعث تشویش اذهان عمومی و از طرفی دیگر به اشتغال استان و ماهیت عملکرد مسؤولان فنی خدشه وارد می‌ شود.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0