کمیاب شدن آجر در استان خراسان شمالی کمیاب شدن آجر

کمیاب شدن آجر در استان خراسان شمالی

چند سالی بود که دستگاه‌ هایی در استان خراسان شمالی هم چون سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری از کاهش ساخت و ساز در شهرهای این استان گلایه می‌ کردند ولی مجددا ساخت و ساز در این استان جان گرفته است.

کد خبر: 980215002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۱۰:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،چند سالی بود که دستگاه‌ هایی در استان خراسان شمالی هم چون سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری از کاهش ساخت و ساز در شهرهای این استان گلایه می‌ کردند ولی مجددا ساخت و ساز در این استان جان گرفته است.

کمیاب شدن آجر در استان خراسان شمالی

کمیاب شدن آجر در استان خراسان شمالی

وقتی آجر در استان خراسان‌شمالی  کمیاب می‌ گردد

البته افزایش قیمت کالاهایی هم چون میلگرد و آهن موجب گلایه شدید سازندگان ساختمان شده بود ولی پس از گذشت مدتی مردم با آن موضوع کنار آمدند ولی در حال حاضر کمبود و نبود آجر نیز به دردسرهای سازندگان ساختمان در این استان اضافه شده و سبب سردرگمی آن ها شده است.
یکی از سازندگان ساختمان در بجنورد گفت: منزل خود را تخریب کرده تا بازسازی را انجام دهم. حدود ۲ هفته گذشته بعد از ساخت سقف و ستون به مرحله آجرچینی رسیدم ولی هر چقدر در آجر فروشی ‌ها بدنبال آجر می‌ گردم، آجر پیدا نمی ‌کنم.
وی اظهار داشت: به هر آجر فروشی که می ‌روم آجر فروشی‌ ها می ‌گویند تولید در آجرپزی‌ها تعطیل شده بهمین دلیل آجر وارد بازار نمی‌ شود. باید هر چه سریع‌ تر امر ساخت و ساز را انجام دهم تا به فصل سرما نرسم، ولی نبود آجر مشکل ساز شده و برنامه ریزیها را بر هم زده است.
وی با عنوان این که تا زمان پایان ساخت مستأجر هستم، افزود: هزینه‌های ساخت و ساز بالاست و البته پرداخت اجاره، سربار همه و در تلاش بودم که ساختمان سازی را خیلی زود به پایان برسانم تا از پرداخت اجاره رهایی یابم ولی فکر می ‌کنم راه طولانی برای پایان ساخت و ساز دارم.
زمان تحویل آجر حدود بیست روز دیگر
محمد حسین وفایی، ریاست اتحادیه مصالح و ابزار بجنورد بیان داشت: آجر فروشی ‌های بجنورد اعلام می ‌کنند که برای سفارش آجر به کارخانه‌های آجرپزی تماس می‌ گیرند ولی آن ها اعلام می‌ کنند آجر نیست و اصلاً ندارند.
وفایی گفت: در حال حاضر افرادی که به آجر نیاز دارند باید در محل آجر فروشی‌ها ثبت نام کنند تا حدود بیست روز دیگر آجر بدست آن ها برسد.

کمیاب شدن آجر در استان خراسان شمالی

ریاست اتحادیه مصالح و ابزار بجنورد تصریح کرد: مقداری از آجرهای مورد نیاز این استان از بجنورد و مقداری نیز از گرگان تأمین می‌ شد که مشکل مذکور در آجرپزی‌ های بجنورد وجود دارد و آجرپزی‌ های گرگان نیز می‌ گویند آجر موجود نیست.
افزایش قیمت مواد اولیه، تولید آجر را کاهش داده است
مهدی امیدوار، ریاست اتاق اصناف خراسان شمالی نیز در ادامه، در پاسخ به این پرسش که دلیل کمبود آجر در بازار این استان چه چیزی است؟ عنوان کرد: یکی از دلایلی که موجب شده تا در بازار با کمبود آجر روبرو شویم این بوده که تولید این محصول کاهش یافته است.
امیدوار ادامه داد: صاحبان واحدهای تولیدی آجر اعلام می ‌کنند، که هزینه سوخت بالا رفته، قیمت روغن هیدرولیک ۳ برابر شده و تولید با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد، از طرف دیگر افزایش قیمت بیمه و دست مزد کارگری نیز موجب شده تا کارفرماها نتوانند این هزینه‌ ها را پرداخت کنند و اقدام به تعدیل نیرو کرده و هم اکنون دچار کمبود کارگر نیز شده‌اند.
وی گفت: پخش آجر صورت می‌ گیرد ولی حدود ده روزی زمان می‌ برد تا بدست متقاضی برسد.
بارندگی‌ های اخیر و کمبود کارگر میزان تولید آجر را کاهش داد
رضازاده، معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی نیز، دلیل کمبود آجر در بازار را بارندگی‌ های یک ماه اخیر اعلام و بیان کرد: بارندگی ‌های ۱ ماه اخیر موجب شده تا بخشی از خشت ‌های خام تولید شده از بین روند.
رضازاده افزود: البته آن تعداد از خشت ‌های خامی که آسیب ندیده بودند وارد کوره شده تا از بین نرود.
وی گفت: آجرهای مورد نیاز شهر بجنورد از اسفراین تأمین می ‌شد که کمبود کارگر در واحدهای تولیدی اسفراین سبب کاهش تولید در این واحدها شده است.
منبع: ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
499 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0