شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران‌شناسایی شش میلیون خانه خالی در ایران  ریاست سازمان نظام مهندسی کشور

اظهارات رجبی در مورد بخش نامه آخوندی

فرج‌الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در این مورد بیان کرد: شما ببینید مخالفت بنده یک مبنایی دارد و مبنای مخالفت  مقایسه نامه و دستور آقای وزیر با قانون است، یعنی شما قانون و آیین ‌نامه را مطالعه می ‌کنید و می‌ بینید که وزیر مسکن و شهرسازی برعکس قانون یک چیز دیگری می ‌گوید.

کد خبر: 970203005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۱۰:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، فرج‌الله رجبی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور در این مورد بیان کرد: شما ببینید مخالفت بنده یک مبنایی دارد و مبنای مخالفت  مقایسه نامه و دستور آقای وزیر با قانون است، یعنی شما قانون و آیین ‌نامه را مطالعه می ‌کنید و می‌ بینید که وزیر مسکن و شهرسازی برعکس قانون یک چیز دیگری می ‌گوید.

اظهارات رجبی در مورد بخش نامه آخوندی

اظهارات رجبی در مورد بخش نامه آخوندی

اظهارات رجبی در مورد بخش نامه  آخوندی

تایید اظهارات من هم نامه وزیر محترم کشور به آقای آخوندی وزیر مسکن است که صراحتاً به ایشان گفته است که شما مخالف قانون و آیین ‌نامه عمل کردید، یعنی وزیر کشور اظهارات من را در باره غیرقانونی بودن دستور آقای آخوندی تایید کرد. من موظف نیستم بخش ‌نامه ‌های خلاف قانون را به همکارانم ابلاغ کنم، هیچکس و هم چنین قانون چنین الزامی به بنده نکرده است. هر بخش ‌نامه ‌ای که از طرف وزیر آمد بنده چراغ راهنمایی نیستم که بلافاصله اجرا کنم، من بخش ‌نامه را خواندم و آن را به شورای مرکزی سازمان بردم و در آن جا آن را بررسی کردیم و شورا اعلام کرد که به علت برخی مواد نامه وزیر مسکن مغایر ماده سی و سه آیین ‌نامه سازمان است که این آیین ‌نامه مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفته که بالادست آقای وزیر هستند. در واقع شورا اعلام کرد که این آیین ‌نامه ابلاغ نگردد بنده هم به آقای وزیر نامه نوشتم و موارد مغایرت را اعلام کردم و گفتم که اگر لازم شد بفرمایید که این موارد را مورد بررسی مشترک قرار دهیم. ولی باید این نکته را گوشزد کرد که این مسئله که وزارتخانه بخواهد به ما نامه و دستور بدهد و ما را درگیر روندهای طولانی حقوقی در دیوان عدالت کند، خوب ما چنین مسیری را بدون شک عملی نخواهیم کرد.
بنده به استناد اختیاراتی که آیین ‌نامه سازمان داده است، به استناد مصوبات وزارت و قوانین موجود به این درخواست ‌های غیرقانونی عمل نخواهم کرد. بنده معتقد هستم که عین قانون عمل کرده‌ام، اگر وزیر معتقد است بنده به شکل غیرقانونی عمل کرده‌ ام، ایشان به یک مرجعی مراجعه و طرح دعوا کند.
آقای آخوندی به شکل آشکار و برخلاف آیین ‌نامه‌ های بالا دستی مطالبی را بیان کرده است و چون این مطالب را در رسانه‌ها به شکل علنی اعلام کرده است می ‌خواهد از آن عدول نکند. متاسفانه وقتی وزیر کشور به آقای آخوندی نامه نوشت و با تکیه بر قوانین و آیین‌ نامه‌ های موجود، اشتباه قانونی ایشان را گوشزد کرد، آقای آخوندی مجدد اصرار کرد که چون من این را گفته ‌ام، حتماً باید به این مسئله عمل گردد.

اظهارات رجبی در مورد بخش نامه آخوندی

رجبی در ادامه سخنانش گفت: سناریوی آقای آخوندی این است که به ‌صورت سریالی بخش ‌نامه صادر کند و ما را درگیر پروسه حقوقی طولانی کند تا ما درگیر شویم. بهرحال ما هم مدیر هستیم و در این کشور کار کرده‌ ایم و از رده‌ های مختلف مدیریتی عبور کرده‌ایم. قرار نیست ما در زمین آقای آخوندی بازی کنیم. مرجع بالادستی سازمان‌ من هستم و بنده گفته‌ ام که بخش‌ نامه را اجرا نمی ‌کنیم و آقای آخوندی می‌ تواند معترض بنده شود و برود طرح دعوا کند. می‌ خواهم بپرسم چرا آقای آخوندی وقتی وزیر کشور به ‌عنوان همتای وی به ایشان نامه می ‌نویسد، ایشان به نحوی خاص پاسخ وزیر کشور را می‌  دهند. در واقع وزیر مسکن و شهرسازی با لحنی عصبانی پاسخ نامه وزیر کشور را دادند. در حالیکه وزیر کشور تنها حرفی که زد این بود که این آیین ‌نامه مصوب دولت است و ابلاغش در حیطه قانونی کار شما نیست.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی-نظارت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
884 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0