نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند جداسازی آب باران

جداسازی آب باران برنامه مشترک شهرداری و شرکتهای آبی

یکی از برنامه‌های در دست اجرا که میتواند تاثیرهای مثبتی در کاهش بحران آب و استفاده بهینه ودرست از این مایه حیات را داشته باشد، جداسازی آب باران و استفاده آن در آبیاری فضای سبز و دیگر خدمات است که طبق تمهیدات درنظر گرفته شده توسط شرکت آب‌وفاضلاب و شهرداری برنامه‌ریز‌یهای خوبی در این راستا صورت پذیرفته است.

کد خبر: 960217030 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، یکی از برنامه‌های در دست اجرا که میتواند تاثیرهای مثبتی در کاهش بحران آب و استفاده بهینه ودرست از این مایه حیات را داشته باشد، جداسازی آب باران و استفاده آن در آبیاری فضای سبز و دیگر خدمات است که طبق تمهیدات درنظر گرفته شده توسط شرکت آب‌وفاضلاب و شهرداری برنامه‌ریز‌یهای خوبی در این راستا صورت پذیرفته است.جداسازی آب باران برنامه مشترک شهرداری و شرکتهای آبی

جداسازی آب باران برنامه مشترک شهرداری و شرکتهای آبی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

جداسازی آب باران برنامه مشترک شهرداری و شرکتهای آبی

حمیدرضا جانباز با بیان اقدامات انجام گردیده برای جداسازی آب باران بیان کرد: سال پیش تکلیفی در قانون بهینه‌سازی آب شرب توسط مجلس تصویب گردید که طبق آن شهرهایی که بیش از دویست و پنجاه میلیمتر باران در سال دارند جداسازی صورت پذیرد.
جانباز گفت: بطور مثال مقرر شد تا در تهران با هم کاری وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی سامانه‌های جمع‌آوری و سپس استفاده از آب باران برای فضای سبز و دیگر مصارف بوجود آید.
وی با اعلام هم کاری شهرداری در این حوزه ادامه داد: با هم کاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی تدابیر لازم برای اجرای این طرح انجام شده زیرا که باید در ساخت‌وسازهای جدید این موضوع لحاظ گردد.
جانباز با اشاره به اینکه طبق قانون باید سازمان نظام مهندسی این مساله را در ساخت‌وسازهای خود ببیند، افزود: بی‌شک شهرداری میتواند برای انجام این کار بسیار کمک ‌رسان باشد.
مدیر عامل شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور هم چنین در مورد وضعیت آبیاری فضای سبز تصریح کرد: برنامه منسجمی با وزارت کشور برای این مساله طراحی کرده‌ایم، چرا که قصد داریم فضاهای سبزی که از آب شهری استفاده میکند تعداد انشعابات خود را کاهش دهند.
به گفته جانباز، اخیرا هیئت وزیران مصوبه‌ای را در این زمینه داشت که طبق آن تخصیص رایگان فاضلاب خام به شهرداریها و استفاده از یکچهای فاضلاب محلی بتوان آب فضای سبز را بازچرخانی کرد.
وی با اعلام اینکه عمدتا این مساله در شهرهای کوچک اتفاق می‌افتد،اظهار داشت: در شهر تهران هیچ انشعاب فضای سبزی وجود ندارد که در آن از آب شهری استفاده گردد.


وی با اعلام اینکه به شهرداریها قول مساعدت هم کاری داده‌ایم تا برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نکنند، تاکید کرد: تدابیر لازم از طرف وزارت نیرو و شهرداری برای این مساله انجام شده است.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مهمترین اولویت شرکت آب و فاضلاب کشور را در سال جاری توجه به تامین آب پایدار و سالم برای شهروندان دانست و اذعان کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش دما بیش از نرمال مهمترین اولویت ما این است که بتوانیم آب پایدار و باکیفیت مناسب را در اختیار شهروندان شهری و روستایی کشور قرار دهیم.
وی با اعلام اینکه سال پیش از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توانستیم آب رسانی بتعداد زیادی از روستاها را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: امسال تعداد روستاهایی که بوسیله سیار آب رسانی میشوند بصورت قابل توجهی کاهش یافته است.
وی یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت را نگه داری از محیط زیست با اجرای طرحهای فاضلاب عنوان و بیان کرد: اکنون اجرای این طرحها نیز سرعت خوبی دارد.
منبع: تی نیوز

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1082 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0