قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد

قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد

قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد ، برخی افراد برای گرفتن وجاهت به شوراهای شهر وارد شدند درحالیکه باید عکس این موضوع باشد

کد خبر: 020212005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۲ - ۶:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد ، برخی افراد برای گرفتن وجاهت به شوراهای شهر وارد شدند درحالیکه باید عکس این موضوع باشد

قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد

قدس مفیدی: دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
دخالت حاکمیت استان کارکرد شورای گرگان را ضعیف کرد
قدس مفیدی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: دلیل ضعف و نداشتن کارکرد مناسب شوراهای اسلامی در شهرها، دخالت زیاد حاکمیت در استان است.
محمد قدس مفیدی افزود: برخی افراد برای گرفتن وجاهت به شوراهای شهر وارد شدند درحالیکه باید عکس این موضوع باشد.
وی با بیان اینکه برخی افراد برای گرفتن جایگاه اجتماعی به شورا وارد می شوند، گفت: در حالی که باید عکس این موضوع باشد و افرادی که بر این کرسی تکیه می زنند به این منصب وجاهت دهند.
این عضو شورای اسلامی شهر گرگان معتقد است: دلیل ضعف و نداشتن کارکرد مناسب شوراهای اسلامی در شهرها، دخالت زیاد حاکمیت در استان است.
قدس مفیدی ادامه داد: در دوره ای که خودم در شورا حضور داشتم دخالت حاکمیت و تاثیرگذاری نهادهای قضایی و حاکمیتی را بر تصمیمات اعضای شورا بصورت ملموس مشاهده کرده ام.
وی افزود: بعنوان مثال در آن دوره شهردار برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی توانست صدارت شهرداری گرگان را برعهده بگیرد اما با حمایت و دخالت دستگاه های قضایی و حاکمیتی موفق گردید.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: این موضوع در استیضاح و عزل شهردار هم صادق است و دستگاه‌های حاکمیتی در استان اجازه نمی دهند اعضای شورا مستقلا در این مورد، تصمیم بگیرند.
وی گفت: حاکمیت استان گمان می برد که شورا به مانند کودکی خردسال است که بایدها و نبایدها باید از جانب آنها تعیین گردد و اعضای شورا هم از آن تبعیت کنند.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: یکی دیگر از مواردی که شرایط شورای شهر را به اینجا کشانیده رد صلاحیت کاندیداها در زمان انتخابات است.
قدس مفیدی با بیان اینکه تعداد رد صلاحیت ها در دوره های مختلف شورا توسط ارگان های مربوطه افزایش یافته، افزود: به عبارتی دایره افراد متخصص با این روند محدودتر شده است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۰۲
191 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0