قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی

قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی

قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی ، قیمت تمام شده ساختمان از تورم بالاتر است. این قیمت بیان شده مورد تایید پیمانکاران و انبوه سازان و نظام مهندسی نیست

کد خبر: 010130005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ فروردین ۰۱ - ۱۰:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی ، قیمت تمام شده ساختمان از تورم بالاتر است. این قیمت بیان شده مورد تایید پیمانکاران و انبوه سازان و نظام مهندسی نیست

قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی

قدس مفیدی: تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استان های شمالی
تأمین «زمین»؛ چالش طرح ملی مسکن در استانهای شمالی| قیمت تمام شده ساختمان از تورم بالاتر است
قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: چالش طرح ملی مسکن در استانهای شمالی کشور، تأمین زمین بوده که کار دشواری است.
سیدمحمد قدس مفیدی گفت: عمده موضوعی که طرح جهش تولید مسکن با آن دست به گریبان بوده تأمین زمین است که در استانهای شمالی کار سختی است.
وی ادامه داد: قانون سخت در کشور منع تغییر کاربری اراضی زراعی مطرح بوده که طرح جدید تولید مسکن را دچار مشکل میکند و موضوع دوم این است که قیمت اراضی در شمال به مراتب بیشتر از سایر نقاط کشور است.
قدس مفیدی با اشاره به رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای هر مترمربع در طرح جدید تولید مسکن، افزود: این قیمت بیان شده مورد تایید پیمانکاران و انبوه سازان و نظام مهندسی نیست.
وی گفت: قیمت تمام شده تعرفه دستمزد مهندسان ساختمان هم درصدی از قیمت اعلام شده تمام شده مسکن از وزارت راه و شهرسازی است که این مبلغ هم برای آنها ناچیز است.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: البته مقرر گردیده حاشیه‌ های سود مسکن انبوه را برای پیمانکار پایین می آورند یعنی سود را در تیراژ بالا جبران کنند که البته این امر قابل پذیرش نیست اما قابل توجیه است.
قدس مفیدی گفت: عدد پیشنهاد شده در ساخت و سازِ معقول و منطقی، به خصوص با وضع قوانین همچون تصویب مقررات جدید ملی ساخت و ساز و تصویب ویرایش جدید آیین نامه ۲۸۰۰ کافی نیست و این ملاحظات جدید قیمت تمام شده را افزایش می ‌دهد.
وی اظهار داشت: قیمت ساخت و ساز نسبت به قیمت تورم بالاتر بوده چون ملاحظات سازه ای ما نسبت به گذشته بیشتر شده است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۰۱
354 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0