قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم احمدرضا طاهری مطرح کرد:

قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم

عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشور بیان کرد: ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم قرار گرفته که تا سال دو هزار و پنجاه یک فاجعه انسانی بهمراه دارد.

کد خبر: 960810011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ - ۱۰:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشور بیان کرد: ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم قرار گرفته که تا سال دو هزار و پنجاه یک فاجعه انسانی بهمراه دارد.قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم

قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم

قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم

قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی  تغییر اقلیم

احمدرضا طاهری در گردهمایی نقش مهندسی مکانیک در مدیریت مصرف انرژی و آب که در محل هتل خورشید تابان مشهد برگزار گردید، با بیان این که مهندسان مکانیک یکی از پایه‌ های اصلی معماری سبز هستند، بیان کرد: ما اکنون با چند بحران آب، انرژی و بزرگ‌ تر از آن تغییر اقلیم روبرو هستیم به‌ طوریکه ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم قرار گرفته که تا سال دو هزار و پنجاه یک فاجعه انسانی بهمراه دارد و سی و چهار میلیون کودک را به جمع گرسنگان جهان اضافه می‌ کند.
طاهری با اشاره به این که یک انسان روزانه پانزده کیلوگرم هوا تنفس می‌ کند گفت: این به این معناست که اگر بحران آلودگی هوا را لحاظ نکرده و برای مقابله با آن اقدام نکنیم روزانه پانزده کیلوگرم از چیزی مصرف می ‌کنیم که ذره ذره وجود ما را تخریب می ‌کند.
وی با اشاره به مفهوم رد پای اکولوژیک در کشورهای پیشرفته ادامه داد: این کشورها از بهره‌ وری و بازیافت گذشته و به رد پای ایدئولوژیک رسیده‌ اند به این معنا که تا چند سال دیگر هوای پاک و منابع طبیعی و زیست محیطی در زمین وجود دارد، چه میزان تخریب گردیده و چه میزان ظرفیت برای آیندگان باقیمانده است.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی کشور تصریح کرد: بر اساس آمار جهانی، بشر هر ساله ۲٫۶ هکتار از اراضی را تخریب کرده و ۱٫۷ هکتار باقیمانده که ظرفیت باقیمانده برابر نیاز چهار میلیارد نفر است و با جمعیت کنونی جهان تا سال دو هزار و پنجاه به ۳٫۵ برابر کره زمین فضای زیستی برای زندگی احنیاج داریم.
طاهری اظهار داشت: در کشور ما وضعیت به‌ گونه‌ ای است که در حال حاضر ایران ۳٫۵ برابر کره زمین را نیاز دارد و این وضعیت ناپایدار درحالیست که دنیا حرف از توسعه پایدار میزند.
وی در مورد اهداف و اصول توسعه پایدار خاطر نشان کرد: اجتماع را در نظر بگیر و مردم را نگاه کن، توازنی بین اجتماع و اقتصاد قرار داده و در کنارش مسائل زیست محیطی را رعایت کن این چنین می‌توان گفت تحمل‌ پذیری را افزایش داده، عدالت را رعایت کرده و به توسعه پایدار رسید.

قرار گرفتن ایران در کمربند اصلی تغییر اقلیم


این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه توسعه پایدار انسان ‌محور است، یاد آور شد: توسعه پایدار خوداتکا، کم‌هزینه و دوست دار محیط است، ارزش و سلامت انسانی را لحاظ می ‌کند، فقر زدا است و نگاه ویژه ‌ای به کودکان و جوانان دارد و عدالت میان زمان و مردان را رعایت می‌ کند.
عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی کشور گفت: در توسعه پایدار به سمت استراتژی تولید تمیزتر بمعنای استفاده موثر از آب و انرژی و حذف سموم حرکت می ‌کنیم.
طاعری با اشاره به اهمیت ساختمان در توسعه پایدار افزود: انسان هشتاد درصد عمر خود را در ساختمان طی می‌ کند، پنجاه درصد انرژی جهان، هشتاد درصد زمین ‌ها، شصت درصد مصالح و چوب و پنجاه درصد منابع دنیا در ساختمان ‌ها و صرف ساخت آن ‌ها می ‌شود که نشان از اهمیت معماری سبز و حرکت به‌ سوی ساختمان هوشمند دارد.
منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام اخبار نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۶
1069 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0