پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی

پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی

پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی ، و ...... در دستور کار گروه تخصصی برق قرار دارند. گفتگو با مهرداد موحدپور رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی صورت گرفت

کد خبر: 011116012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ بهمن ۰۱ - ۱۰:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی ، و …… در دستور کار گروه تخصصی برق قرار دارند. گفتگو با مهرداد موحدپور رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی صورت گرفت

پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی

پی‌گیری تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی
گفتگو با مهرداد موحدپور رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی
مهرداد موحدپور دبیر هیات مدیره سازمان و رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی در مورد اولویت چها و برنامه ­های اصلی گروه تخصصی برق گفت: پی‌گیری تهیه و تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات ، اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ملی و …… در دستور کار گروه تخصصی برق قرار دارند.
موحدپور،دبیر هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی به چالش‌هایی که این گروه با آن روبرو است، پرداخت و بزرگ‌ترین چالش را پراکندگی دوستان عضو گروه و عدم امکان تشکیل جلسات حضوری دانست.
در ادامه وی با اشاره به اهمیت مستندسازی فعالیت‌ ها اظهار داشت: متاسفانه در گذشته به موضوع مستندسازی اهمیت نداده‌اند و ما در سازمان مرکزی بدنبال مستندات گشتیم تا بتوانیم عملکرد و اقدامات گذشته را بررسی کنیم تا با استفاده از آن تجربه، کارهای مثبت را تقویت یا ادامه بدهیم و خطاها را تکرار نکنیم اما چیزی پیدا نکردیم. در بررسی‌ ها تنها چند مورد مستندسازی پیدا کردیم که مربوط به دوره هشتم بود و از دوره هفتم به قبل چیزی نیست که این باعث دوباره‌کاری می‌شود.
وی در مورد اقدامات در دست انجام گفت: براساس برنامه‌ریزی که از قبل داشتیم در حال بررسی فعالیت استان‌ های موفقی هستیم که در زمینه‌ های مختلف کار خاصی انجام داده‌اند تا از آنها تحت عنوان کمیته‌های مرتبط با موضوعات دعوت می‌ کنیم، مثلا استان کردستان راجع به سیستم حرفه‌ای آزمایشگاه کارهایی انجام داده است که در نظر است آن فعالیت را در گروه تخصصی چکش‌کاری کنیم تا در نهایت بتوانیم در سطح کشوری مصوب کنیم.
رئیس گروه تخصصی برق شورای مرکزی نظام مهندسی گفت: در گروهی که داریم اعلام کردیم اعضای گروه و سایر اعضای هیات مدیره در رشته برق تمامی افرادی که دارای تجارب ارزنده در انجام فعالیت مرتبط یا تخصص خاص در بحث آموزش یا کارگاهی دارند به گروه تخصصی برق شورای مرکزی معرفی نمایند تا در کمیته‌ های ذیل گروه تخصصی از آنها دعوت به عمل آید تا از تجربیات و توانمندی آنها استفاده کنیم.وی در خاتمه تاکید کرد: ما باید در کمیته‌ هایی که در ذیل گروه تخصصی شکل می‌گیرد از همه ظرفیت‌ های کشور استفاده کنیم.
در خاتمه، رئیس گروه تخصصی برق در مورپ اولویت‌ها و برنامه­ های اصلی گروه تخصصی برق گفت: در گام اول، برنامه ها وکارهایی که در گروه تخصصی برق در ادوار گذشته انجام گرفته یا بصورت نیمه کاره مانده اند را جمع آوری و جمع بندی خواهیم کرد تا ضمن جلوگیری از دوباره کاری با سرعت بیشتری علل وعواملی که مانع اجرایی شدن آنها گشته اند را مشخص کنیم و با بررسی چالش­ ها مجددا آن­ها را به چرخه اجرا بازگردانیم و با رفع موانع نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام نماییم.
اولویت بعدی پی‌گیری تهیه و تصویب تعرفه همه رشته ­ها متناسب با شرح خدمات همراه با در نظر گرفتن پارامترهایی چون مسولیت، پیچیدگی، زمان، سرعت، دقت و… است، اجرایی نمودن مبحث ۲۲ مقررات ملی، تهیه و تدوین دستورالعمل و تفاهم نامه­ های راه اندازی دفتر اجرایی برق، فیبر نوری، طراحی، نظارت، اجرا و تست و تحویل سیستم دوربین های مدار بسته، اعلام حرق، دزدگیر، هوشمندسازی ساختمانها، ارتینگ وهم بندی نیز در دستور کار گروه تخصصی برق قرار دارند.
در ضمن پی‌گیری تفاهم نامه با شرکت مخابرات، شرکت توزیع و شهرکهای صنعتی از کارهای با اهمیت و جدی گروه تخصصی در این دوره خواهد بود. در کنار برنامه ­های فوق موضوع بازنگری مبحث ۱۳ مقررات ملی با توجه به رشد فزاینده تکنولوژیک در صنعت برق و تاسیسات الکتریکی ساختمانها و مسولیت ها و خدمات مرتبط آن نیز جزو برنامه­ های مهم گروه تخصصی است.
علاوه برموارد فوق سازوکار آغاز فعالیت مجریان برق، ساماندهی برقکاران تجربی، تهیه و تصویب چک لیست و علایم فنی مشترک کشوری، بازنگری عناوین، تعداد و سرفصل دوره­ های آموزشی ارتقاء پایه و بدو ورود فعالیت حرفه ای مهندسان را نیز باجدیت پی‌گیری خواهیم کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۰۱
606 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0