ناچیز بودن هزینه خدمات مهندسی در مقایسه با پیامدهای مثبت و ایجاد امنیت ریاست سازمان نظام مهندسی استان مازندران خبر داد:

ارائه تصویری شفاف از وضعیت مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی کشور در رویداد مهندسی ساخت اجتماعي

ریاست سازمان نظام مهندسی استان مازندران بیان کرد: برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت میتواند تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آن ها دریافت کرد.

کد خبر: 970320001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ خرداد ۹۷ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، ریاست سازمان نظام مهندسی استان مازندران بیان کرد: برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت میتواند تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آن ها دریافت کرد.

ارائه تصویری شفاف از وضعیت مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی کشور

ارائه تصویری شفاف از وضعیت مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی کشور

ارائه تصویری شفاف از وضعیت مهندسی و  قابلیت فنی و اجرایی کشور در رویداد مهندسی ساخت اجتماعي

سیف اله علی نیا با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد بین المللی توسعه مهندسی و ساخت در استان مازندران، گفت: کشور ما در حوزه تربیت مهندس از جمله کشورهای برتر دنیا است.
علی نیا ادامه داد: جمعیت مهندسین عضو سازمانهای نظام مهندسی در کشور به بیش از چهار هزار و پانصد هزار نفر میرسد که این آمار در مقایسه با ساخت و ساز کشور و نیاز جامعه خیلی بالاتر است و نکته قابل توجه این که این آمار هر ساله دارای رشد چشم گیری است و بطور متوسط در کشور کم تر از سی درصد ظرفیت مهندسان دارای پروانه اشتغال استفاده می ‌شوند.
وی اظهار داشت: در بعضی از این آمار کم تر از ده درصد است که میتواند نگرانی جدی در بخش ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی باشد.
وی با عنوان این که برگزاری این گردهمایی فرصتی در جهت آشنایی با بازار کشورهای منطقه و زمینه اشتغال مهندسان است، تصریح کرد: با برگزاری این رویداد ارزشمند شرایطی فراهم می گردد تا به لحاظ کیفیت آموزشی مهندسان چه در دانشگاه و چه در زمان فعالیت حرفه ‌ای با دیگر کشورها مقایسه ای داشته باشیم و اگر نیازمند اصلاحات در بخش ‌های مختلف باشد، آن را جبران کنیم.
علی نیا اظهار داشت: در این رویداد ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی به جامعه معرفی و از طرفی نگرانی‌ های این بخش که از دغدغه ‌های نخبگان جامعه است با مسئولان در میان گذاشته می ‌شود و در نهایت می‌ توان یک تصویری شفاف از وضعیت جامعه مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی آن ها به کشور ارائه گردد.
رئیس نظام مهندسی مازندران با اشاره به حمایت ‌های سازمان نظام مهندسی در مورد این رویداد بزرگ، خاطر نشان ساخت: در سال نود و شش موضوع برگزاری این گردهمایی با توجه به تفاهم نامه فیما بین با دانشگاه مازندران مطرح و مقرر گردید تا سازمان نظام مهندسی مازندران با توجه به جایگاه مهمی که در ساخت و ساز دارد کمکی را در جهت هر چه بهتر برگزاری این رویداد بزرگ اختصاص دهد.
وی عنوان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در نظر دارد بعنوان یکی از حامیان در بخش مادی و معنوی و هم از ظرفیت معنوی و جایگاه سازمانی خود در کنار دانشگاه مازندران، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌ های مرتبط با صنعت ساخت و ساز با تمام توان پشتیبانی کند.

ارائه تصویری شفاف از وضعیت مهندسی و قابلیت فنی و اجرایی کشور

علی نیا تاکید کرد: مکرر اعلام کردیم که در حوزه تولید مصالح ساختمانی هیچ نیازی به واردات نداریم و تولید داخلی پاسخ گوی نیاز تمامی بخشهای ساختمانی است و حتی قابل رقابت با برند های معروف خارجی نیز هستیم.
علی نیا، در مورد نقش این گردهمایی در تحقق شعار سال، یاد آور شد: این گردهمایی میتواند در کنار تقویت استفاده از مصالح تولید داخل یک نگاه دیگری را دنبال کند، استفاده از فکر و دانش نیروی عظیم انسانی است که می ‌تواند نقش ویژه ‌ای در تولید ثروت داشته باشد و چنان چه شرایطی فراهم گردد، زمینه حضور مهندسان را در کشورهای دیگر مهیا کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران با عنوان این که این رویداد میتواند در معرفی مصالح تولید داخل نقش آفرینی کند و هم در قبال ارائه خدمات مهندسی علاوه بر اشتغال شاهد ارز آوری باشیم، گفت: به حتم این فرآیند زمانی اتفاق می‌ افتد که ما شاهد تعامل و همکاری سازنده همه دستگاه‌ ها و سازمان‌ های مرتبط باشیم و نقش استانداری محترم و اتاق بازرگانی میتواند ویژه باشد.

منبع : مازندران آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۷
901 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0