ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان

ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان

ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان ، ضروری است. اعضای هیات رئیسه سازمان با حضور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، انتصاب هدایت الله زارع زاده تبریک گفتند

کد خبر: 010223009 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ اردیبهشت ۰۱ - ۱۰:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان ، ضروری است. اعضای هیات رئیسه سازمان با حضور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، انتصاب هدایت الله زارع زاده تبریک گفتند

ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان

ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها در خوزستان
ضرورت ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها
اعضای هیات رئیسه سازمان با حضور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، انتصاب هدایت الله زارع زاده تبریک گفتند.
در این دیدار کورش خواجوی ضمن عرض تبریک، مباحثی حول محورهای کاربردی، تخصصی و صنفی حوزه ساخت و ساز مطرح و در مورد همکاری فی‌مابین بیان کرد: تشکیل چنین جلساتی موجب افزایش انتظارات طرفین بمنظور دست‌یابی به اهداف و راه‌کارهای ارتقا کیفیت ساخت و ساز می گردد و باید ظرفیت ایجاد شده از طرف هر دو مجموعه غنیمت شمرده شود.
خواجوی افزود: در یک مقایسه ساختمانهای بیست و پنج سال پیش با اکنون، اثربخشی حضور سازمان نظام مهندسی و اعضای آن را در بهبود ساختمانها شاهد هستیم، در بخش سازه ای به پیشرفت خوبی رسیده ایم و باید تمرکز خود را در بخش های دیگر مانند گودبرداری، نما و… بگذاریم.
وی یکی از مشکلات عمده شهر اهواز را پیاده روهای آن بیان کرد و افزود: در کلان‌شهر اهواز به هر خیابان و کوچه ای که وارد میشویم ناهمواری و ناهمسانی پیاده‌رو دیده می ‌شد که مناسب سازی آنها یک ضرورت انکارناپذیر است و باید یک برنامه عملیاتی برای آن داشته باشیم که علاوه بر رفاه حال شهروندان در زیباسازی شهر بسیار تاثیرگذار است.
در ادامه این جلسه هدایت الله زارع زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، گفت: بعد از ۲ دهه رونق انبوه سازی در اهواز، قطعا آسیب شناسیهایی از نیازها، کمبودها و رویه های نیازمند اصلاح، داریم که باید این آسیبها را رفع کنیم و در جامعه هدف که شهروندان هستند حداکثر رضایت را ایجاد کنیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز بر کمک به اقشار آسیب پذیر از طریق مکانیزههای تشویقی و تخفیفات خاص تاکید کرد و افزود: فصل جدیدی را به دور از شعار و به صورت کاملا اجرایی در ارائه خدمت آغاز کرده ایم و در سایه انسجام و شفافیت عمل خواهیم کرد.
وی به بارگزاری یک سامانه جدید جایگزین سامانه سیماک اشاره کرد و افزود: این نرم افزار یک پارچگی در حوزه شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی و حوزه املاک ایجاد می کند و قابلیت بحث انتخاب طراح و دسترسی به ظرفیت مهندسان طراح را نیز دارد.
زارع زاده به نکاتی در مورد کمیته نما، کاهش زمان صدور پروانه، ساماندهی تخریب و گودبرداری ها، مجریان ذیصلاح، ضوابط بلند مرتبه سازی و… مطرح کرد.
سپس فیروز غلامی، نایب رئیس سازمان، یکی از مشکلات اساسی را عدم اجرایی شدن توقیف ساخت و سازهای متخلف بیان کرد و افزود: از طرف نظام مهندسی ساختمان مکاتباتی در مورد توقیف عملیات ساخت و سازهای متخلف صادر می گردد، ولی هم‌چنان کار خود را ادامه میدهند باید یک ساز و کار اساسی در این مورد، اندیشیده شود زیرا ما حافظ جان و مال مردم هستیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۰۱
376 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0