ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی

ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی

ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت می گیرد. تعاونی‌ هایی که ادعای بالابودن تعرفه‌ها را دارند از ناظرین دیگر استفاده کنند

کد خبر: 010708003 تاریخ انتشار: جمعه ۸ مهر ۰۱ - ۸:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی ، صورت می گیرد. تعاونی‌ هایی که ادعای بالابودن تعرفه‌ها را دارند از ناظرین دیگر استفاده کنند

ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی

ابلاغ تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی و تائید توسط وزارت راه و شهرسازی

رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین بیان کرد:

تعاونی‌ هایی که ادعای بالابودن تعرفه‌ها را دارند از ناظرین دیگر استفاده کنند/شورای گفت‌وگو نمی تواند برای نظام مهندسی تصمیم بگیرد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار داشت: در حوزه تمدید نظارت‌ ها، قانون اجباری ندارد و مالک مجبور به تمدید نیست و اگر فکر می‌ کند هزینه‌ های نظام مهندسی زیاد است می‌ تواند ناظری پیدا کند که قیمت کمتری دارد و با او همکاری کند.

امیر کلهر در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌ های مسکن استان که روز پنج شنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان قزوین در مجلس و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار گردید، افزود: مدت زمان و تمدید نظارت مبنای قانونی دارد و نظام مهندسی هیچ کاری را بدون مبنای قانونی انجام نمی‌دهد و حتی به خاطر اینکه سمت مردم باشیم تمدیدها سی درصد مبلغ روز است.

وی گفت: در حوزه نظارت هم ناظر نظام مهندسی غیرمقیم است، اما یک مجموعه با نهصد و شصت واحد باید مشاور داشته باشد، ناظر غیرمقیم وظیفه‌ای برای راهنمایی کردن ندارد و صرفا نظارت را بر عهده دارد به این معنا که باید عین نقشه تهیه شده به او تحویل داده شود و ارائه مشورت خلاف قانون خواهد بود.

کلهر ادامه داد: در خصوص سهمیه ناظران ما دستور العملی برای کاهش سهمیه‌ ها نداریم و قانون‌گذار برای آن مبنای قانونی دارد و در مجموع برای موضوعات و دغدغه‌هایی در این حوزه باید در هیئت ۴ نفره تصمیم‌گیری گردد.

وی در مورد زیاد بودن هزینه‌های نظارت گفت: امسال وزارت خانه بر مبنای قیمت ساخت هر متر مربع چهار میلیون و دویست هزار تومان قیمت‌گذاری کرده و تعرفه‌ها بر این مبنا طراحی شده، اما همه می‌ دانیم این مبلغ دستوری بوده و در واقع حداقل  دوبرابر است، مبلغی که ۴ ناظر ما در یک ساختمان می‌ گیرند یک درصد هزینه‌ های ساخت و به اندازه پول یک کابینت ساز هم نیست و زیاد بودن هزینه‌ها را قبول نداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: مدت زمان تمدید ساختمان‌های بلند مرتبه هم یکسان نیست و در گروه های مختلف مدت زمان‌ها متفاوت و طبق دستورالعمل است، ضمن اینکه ناظران باید در ابتدای پروژه مشخص باشند و نمی‌ توان تعیین ناظر تاسیسات را به بعد موکول کرد.

وی افزود: اعضای تعاونی‌ های مسکن می‌توانند پیشنهادات را به هیئت ۴ نفره بفرستند و شورای گفت‌وگو جای مطرح کردن این مسائل نیست و این شورا نمی‌ تواند برای نظام مهندسی تصمیم بگیرد، پیشنهادات در هیئت ۴ نفره و وزرات‌خانه بررسی خواهد شد و راه کار قانونی دیگری وجود ندارد.

کلهر تصریح کرد: سهمیه‌ های در نظر گرفته شده برای مسکن ملی براساس مصوبه هیئت دولت است، در حوزه تعاونی‌ ها هم تابع قانون هستیم و شعار ما شفافیت و بازگشت به قانون است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار داشت: تعرفه‌ی نظام مهندسی توسط شورای مرکزی پیشنهاد و پس از تایید در وزارت راه و شهرسازی به استان‌ ها ها ابلاغ می‌شود و ضابطه‌مند است، در هیئت ۴ نفره هم ۲ نماینده از بخش دولتی، یک مورد بخش عمومی و یک نمایندده بخش غیردولتی است و تعارض منافع معنا وجود ندارد و بیشتر مواقع هم نه تنها افزایش نداشتیم بلکه تعرفه‌ها بیست و پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: زمانی که از کاهش تعرفه‌ها به خاطر مردم صحبت می‌ شود، باید درنظر داشت که مهندسین ما هم جزء اقشار جامعه هستند و باید برای معیشت خود درآمد داشته باشند.
در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌ های بلند مرتبه تعاونی‌ های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌ های بلند مرتبه بررسی شد.
هم‌چنین نمایندگان چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌ های خود را در مورد حوزه مسکن بیان کردند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ مهر ۰۱
358 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0