ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی

ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی

ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی ، اتفاق افتاد. هم‌چنان درگیر این بخشنامه هستیم و منابع طبیعی در اجرای این بخشنامه قاطعانه ایستاده است

کد خبر: 990415002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ - ۶:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی ، اتفاق افتاد. هم‌چنان درگیر این بخشنامه هستیم و منابع طبیعی در اجرای این بخشنامه قاطعانه ایستاده است

ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی

ممنوعیت صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور به علت جلوگیری از خام فروشی

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان بیان کرد:
صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور ممنوع گردید
ریاست نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به جلوگیری از صادرات سنگ آهن به خارج از کشور بیان داشت: این اقدام به علت جلوگیری از خام فروشی اتفاق افتاده است.
رضا کشاورزی، با اشاره به محدودیت بخشنامه منابع طبیعی در حوزه معادن استان زنجان، تصریح کرد: هم‌چنان درگیر این بخشنامه هستیم و منابع طبیعی در اجرای این بخشنامه قاطعانه ایستاده است.
وی ادامه داد: اجرای این بخشنامه نیز درست اجرا نمی ‌گردد و این موضوع سبب جلوگیری از توسعه معادن در استان زنجان شده است.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان، با تاکید بر این که منابع طبیعی از حدود صد و ‌پنجاه استعلام حتی ده درصد آن را پاسخ مثبت نداده است، اظهار داشت: حدود نود درصد استعلاماتی که در استان زنجان در حوزه معدن از منابع طبیعی شده جواب منفی داده است.
کشاورزی، از ممنوعیت صادرات سنگ آهن خبرداد و گفت: در این مورد، بخشنامه‌ای صادر شده و از صادرات آن به خارج از کشور جلوگیری می‌ گردد.
وی با عنوان این که این ممنوعیت به علت جلوگیری از خام فروشی اتفاق افتاده است ادامه داد: سنگ‌ آهن استخراج شده به واحدهای داخلی کشور ارسال می ‌گردد تا به مرحله تولید برسد.
کشاورزی با تاکید بر این که در حال حاضر حال صادرات حوزه کشاورزی خوب است، گفت: تکمیل زنجیره تولید در حوزه معدن از اولویت‌های مهم ما در استان زنجان است.
وی با عنوان این که در تلاش هستیم بخش ‌هایی از فرآوری مواد معدنی در استان زنجان اتفاق بیفتد، گفت: سه کارخانه در مورد زنجیره کنسانتره سنگ آهن در زنجان در حال تکمیل است.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به این که فعالیت این کارخانه‌ها اگر در پنج ماه آینده شروع گردد، تاثیرگذاری بالایی برای استان دارد افزود: سنگ آهن در زنجان استخراج و کنسانتره آن نیز تامین می‌ گردد.
وی گفت: پنجاه درصد نیاز این واحدها ازاستان زنجان تامین می گردد و پنجاه درصد باقی مانده نیز از استان‌های همجوار تامین خواهد شد
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ تیر ۹۹
480 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0