برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ، اعلام شد. بزرگ‌ترین پشتوانه هر سازمانی، اعضای آن سازمان به ‌شمار می ‌روند

کد خبر: 001005002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۰۰ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ، اعلام شد. بزرگ‌ترین پشتوانه هر سازمانی، اعضای آن سازمان به ‌شمار می ‌روند

برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس

برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس
از سوی رئیس نظام مهندسی فارس تشریح گردید؛
برنامه‌ها و اولویت ‌های هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، با اشاره به جایگاه این سازمان بعنوان یک نهاد تخصصی و تاثیرگذار در ایران، به بیان اولویت ‌ها و برنامه‌های هیئت رئیسه نهمین دوره پرداخت.
مجتبی زوربخش، بحث اعتماد سازی و ارائه شفاف اطلاعات به اعضای سازمان در تمامی زمینه ها را یکی از ضروری ترین کارهای سازمان نظام مهندسی استان فارس بیان و عنوان کرد: اگر ما معتقد به شفاف سازی در عملکرد باشیم، قادر خواهیم بود انگیزه بیشتری را به کالبد جامعه مهندسی استان تزریق کرده و از این طریق در تحقق اهداف سازمان موفق تر عمل کنیم.
زوربخش ادامه داد: بزرگ‌ترین پشتوانه هر سازمانی، اعضای آن سازمان به ‌شمار می ‌روند و شفاف سازی در عملکرد به معنای به اشتراک گذاشتن و مشمول ساختن اعضا در جریان شرایط و کارکردهای سازمان است، این اشتراک گذاری باعث می شود اعضا به عملکرد و موفقیت سازمان بطور ویژه توجه نشان دهند که این امر اعتماد و حمایتهای بیشتر آنان به این مجموعه را در پی خواهد داشت.
وی در ادامه به لزوم واقعی شدن تعرفه و افزایش حق‌الزحمه خدمات مهندسی اشاره و بیان کرد: این تعرفه‌ اکنون نسبت چندانی با تورم و هزینه‌های واقعی عملیات عمرانی نداشته و با وجود افزایش چشمگیر قیمت مسکن طی سالیان اخیر، تعرفه خدمات مهندسی تغییر چندانی نداشته و با واقیعت های اقتصادی موجود در جامعه هم‌خوانی ندارد.
زوربخش، واقعی نبودن تعرفه خدمات مهندسی را از عوامل موثر در ایجاد نارضایتی جامعه مهندسی دانست و افزود: تعیین عادلانه و منصفانه تعرفه خدمات مهندسی بمنظور ارتقا و اعتلای جایگاه مهندسان و بهبود وضعیت معیشتی آنها ضروری و مورد تأکید هیئت مدیره دوره نهم است.
وی هم‌چنین متذکر گردید: بهره مندی از خدمات مهندسی، ضامن کیفیت ساختمان ها بعنوان مهم ‌ترین سرمایه‌های مادی و معنوی بهره برداران است.
وی در ادامه یکی دیگر از اولویت ‌های هیئت مدیره دوره نهم را ارتقای شأن و جایگاه سازمان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد و افزود: یقیناً ارتقای شأن و منزلت اعضا، با مسئولیت پذیری، تخصص، تجربه و تعهد میسر خواهد شد.
وی تصریح کرد: جایگاه سازمان نظام مهندسی، به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان وابسته است؛ برخورد حرفه ای اعضای سازمان و صاحبان تخصص و صلاحیت با مخاطبان و متقاضیان خدمات مهندسی باعث ارتقای شأن و جایگاه سازمان و مهندسان این حوزه در جامعه خواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، تقویت جایگاه سازمان نظام مهندسی به عنوان تخصصی ترین تشکل در حوزه ساختمان با دارا بودن ظرفیتهای منحصر به فرد را ضروری دانست و افزود: این مهم با بهبود ساختار و سیاستهای منطبق بر قانون و آئین نامه های اجرایی نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در سایه کمک و هم فکری افراد دلسوز و متخصص ممکن خواهد شد.
وی هم‌چنین رعایت اخلاق حرفه‌ای در سازمان و در تمامی فرایندهای ساخت و ساز و هم‌چنین آموزش و به روز کردن اطلاعات مهندسان حوزه ساختمان را یکی دیگر از اولویتهای هیئت مدیره دوره نهم برشمرد.
طبق این گزارش، جلسه هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با دستور جلسه انتخاب اعضا و در تاریخ شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ در محل سازمان برگزار گردید.
در این جلسه براساس ماده ۱۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم‌چنین ماده ۷۱ آیین نامه اجرایی آن، انتخابات هیئت رئیسه، با حضور تمامی اعضا برگزار شد و مجتبی زوربخش بعنوان رئیس، هادی بیاتی به عنوان نایب رئیس اول، سعید جعفرزاده به عنوان نایب رئیس دوم، مهرداد خواجه‌پور به عنوان دبیر و بابک محمدی به عنوان خزانه‌دار، انتخاب شدند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۰۰
516 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0