فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه

فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه

فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه ، ساماندهی خواهد شد. هم اکنون در کرمانشاه بین بیست تا سی معدن سنگ تزیینی خوب و با ذخیره لازم فعال است

کد خبر: 990912004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ - ۱۱:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه ، ساماندهی خواهد شد. هم اکنون در کرمانشاه بین بیست تا سی معدن سنگ تزیینی خوب و با ذخیره لازم فعال است

فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه

فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی با راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی در کرمانشاه
جای خالی خوشه “سنگ تزیینی” در کرمانشاه
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه پتانسیل راه‌اندازی خوشه “سنگ تزیینی” را دارد و با راه‌اندازی آن صفر تا صد اکتشاف تا فرآوری و بازرگانی سنگ تزئینی ساماندهی خواهد شد.
مرتضی عزیزی با عنوان این که موضوع راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی از سال ‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ مطرح بود، گفت: در آن زمان نظام مهندسی معدن همه داده‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف از میزان ذخایر تا بخش بازرگانی و کسانیکه در این حوزه کار می‌کنند را جمع‌آوری کرد و این داده‌ها هم اکنون موجود است.
عزیزی ادامه داد: با این وجود، راه‌اندازی این خوشه از آن زمان تا کنون مسکوت مانده و هنوز اجرایی نشده است.
وی، وجود ذخایر مناسب و معادن فعال را مهمترین عامل برای انتخاب این خوشه دانست و گفت: هم اکنون در کرمانشاه بین بیست تا سی معدن سنگ تزیینی خوب و با ذخیره لازم فعال است که عمدتا در شهرستان‌های هرسین و اسلام آبادغرب هستند.
وی از مزایای ایجاد این خوشه و تکمیل آن یاد کرد و تصریح کرد: خوشه سنگ تزئینی می‌ تواند بخش ‌های مختلف از اکتشافات جدید تا مرحله فرآوری و خصوصا بخش بازرگانی را در بربگیرد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن کرمانشاه با عنوان این که هم اکنون سنگ تزیینی در حوزه فرآوری چندن قوی نیست، بیان داشت: با وجود آنکه سنگ هرسین و اخیرا نیز اسلام آبادغرب شهرت جهانی پیدا کرده، اما عمدتا خام از استان می ‌رود.
به گفته عزیزی، در حال حاضر فقط یک یا دو واحد آن هم در ابعاد کوچک در زمینه فراوری سنگ تزیینی فعالیت دارند، اما فرآوری برنامه‌ریزی شده صورت نمی‌گیرد.
وی با اشاره به تاثیر راه‌اندازی خوشه سنگ تزئینی در بازرگانی این محصول، ادامه داد: اگر بر بازرگانی سنگ تزیینی خوب تمرکز کنیم، بسیاری از استان ‌های دیگر خریدار سنگ تزیینی کرمانشاه هستند.
عزیزی خاطر نشان کرد: به علاوه بازار عراق و خصوصا در دوران بازسازی بازار سوریه نیز فرصت خوبی برای صادرات سنگ تزیینی کرمانشاه خواهد بود که متاسفانه طی ۲، ۳ سال اخیر این فرصت را از دست داده ایم.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی معدن کرمانشاه با اشاره به این که هم اکنون سنگ تزیینی استان‌ های دیگر به میزان قابل توجه از مرزهای کرمانشاه صادر می‌شود، بیان کرد: می ‌توانیم به راحتی سنگ تولیدی داخل استان را جایگزین این سنگ ‌های صادراتی کنیم.
عزیزی افزود: حتی کشورهایی مانند چین خریدار کوپ(سنگ خام) ما هستند و اگرچه اکنون این کار مقداری به صورت جسته و گریخته انجام می ‌شود، اما می‌توانیم آن را سازماندهی کنیم.
به گفته عزیزی، برای تحقق مجموع این موارد لازم است راه‌اندازی خوشه سنگ تزیینی دوباره پی‌گیری گردد و حتما از ظرفیت بخش خصوصی و کسانی که در این عرصه کار کرده اند، استفاده گردد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۹
710 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0