جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه

جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه

جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه ،روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، با موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل سالن همایش ساختمان شماره دوم سازمان برگزار گردید

کد خبر: 990403008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۹۹ - ۸:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه ،روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، با موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل سالن همایش ساختمان شماره دوم سازمان برگزار گردید

جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه

جلسه خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با اصحاب رسانه

متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم

روز شنبه سی و یکم خرداد نود و نه، هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان اصحاب رسانه استان بود.

در این جلسه که با موضوع ارتقای کیفیت ساخت و ساز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در محل سالن همایش ساختمان شماره دوم سازمان برگزار گردید، در آغاز نشست، بعد از خوشامد گویی امیررضا کاظمینی مدیر روابط عمومی سازمان، صنوبر رئیس سازمان ضمن معرفی عوامل موثر در عمر مفید ساختمان، با عنوان این که سازمان نظام مهندسی استان البرز نسبت به بررسی دلایل کاهش عمر مفید ساختمان ‌ها اقدام کرده است، به کارگیری مصالح استاندارد و با کیفیت، کیفیت ساخت و هم‌چنین نگه‌داری و مراقبت از ساختمان به هنگام بهره برداری را از جمله مهمترین این عوامل برشمرد.

رئیس سازمان استان، با اشاره به احتمال وقوع زمین لرزه در کشور، بیان داشت: گام اول ساخت مبحث اسکلت ساختمانی است که در این راستا توافقاتی در راستای نظارت جدی بر وضعیت ساخت ساختمان ‌ها با سازمان استاندارد داشته ایم.

علیرضا صنوبر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، در برخی موارد ساختمان‌های نوساز به دلیل کیفیت پایین ساخت از ابتدا فرسوده محسوب می گردند.

صنوبر ادامه داد: این بافت ‌های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی بصورت ساختمان ‌های برج مانند احداث می‌ گردد که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.

وی گفت: اگر مراجع صدور پروانه فعال‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز کنونی و هم‌چنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می‌ شود.

صنوبر در تشریح اقدامات سازمان برای افزایش عمر ساختمانها گفت: در بحث مصالح کاربردی در ساختمان ‌ها طبق افق ۱۴۰۴، در سال جاری مبحث استفاده از یک رده مقاومتی بالاتر برای بتن مورد استفاده در ساخت و سازهای جدید را پیش برده ایم که این مهم اکنون در حال اجرا است، در بحث اسکلت ساختمان نیز توافقاتی را با سازمان ملی استاندارد در بخش نظارت بر ساخت و سازها پیش خواهیم برد تا مصالح مصرفی در اسکلت ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: مبحث مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ ها در زمان بهره برداری را از نکات مهم در افزایش عمر مفید ساختمان ها دانست و افزود: افزایش عمر مفید ساختمان و اطمینان از ایمنی ساختمان از جمله موارد حاصل از اجرا مراقبت و نگه داری از ساختمان‌ ها است.

وی در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش رفت و آمدها به ادارات، گفت: در حال حاضر بیش از نود و پنج درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز بصورت الکترونیک ارائه می‌ گردد.

وی گفت: سازمان نام مهندسی ساختمان البرز برخی ظرفیت‌ ها برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است که آن را به مهندسان زیر مجموعه خود تخصیص می‌ دهد تا در قالب آن از تخفیفات مربوطه در ارائه خدمات ساخت و ساز در بافت ‌های فرسوده استفاده کنند.

صنوبر با اشاره به اینکه متأسفانه در کشورمان در حال تولید بافت فرسوده جدید هستیم، گفت: در این مورد بافت‌های فرسوده و ناکارآمد صفر کیلومتر تازه ساخت اجرایی می ‌کنیم که کیفیت ساخت مطلوبی ندارد.

صنوبر ادامه داد: این بافت ‌های به ظاهر جدید ساخت شده اما ناکارآمد در محلاتی از کرج مانند حسن آباد، حصارک، حیدرآباد و غیره حتی گاهی بصورت ساختمان ‌های برج مانند ساخته می‌ شود که چون استانداردهای لازم را ندارند در هنگام وقوع زلزله‌ای بزرگ یک فاجعه را رقم خواهند زد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: اگر مراجع صدور پروانه فعال ‌تر کار کنند، جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز کنونی و هم‌چنین تولید بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گرفته می‌ شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش رفت و آمدها به ادارات، گفت: در حال حاضر بیش از نود و پنج درصد از خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی البرز بصورت الکترونیک ارائه می ‌گردد.

قنبری، نایب رئیس دوم سازمان در مورد مقررات ملی ساختمان و بحث کنترل و ترویج ساختمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران بیان کرد: واحد کنترل و ترویج سازمان با حدود هفتاد نفر پرنسل، مسئولیت کنترل و بازرسی ساخت و سازها در سطح استان را بعهده داشتند ولی در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۳ براساس نامه آخوندی وزیری وقت، مسئولیت کنترل و بازرسی از سازمان سلب و به شهرداریها واگذار شد که بعد از معرفی اسلامی بعنوان وزیر راه و شهرسازی این مصوبه ملغی و مجدداً این مسئولیت به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شد.

قنبری، هم‌چنین در باره ساخت وسازهای غیر مجاز و تعداد پارکینگهای ساختمان با خبرنگاران گفت و گو کرد.

گلپور، دبیر سازمان با عنوان این که شناسنامه فنی و ملکی ساختمان از سال گذشته در استان البرز صادر می ‌گردد، افزود: گامهای ابتدایی این اقدام برداشته شده است ولی نیازمند بهبود است تا بهره برداران با اطمینان خاطر از وضعیت ساختمان ساخته شده مطلع گردند. هم‌چنین در باره خدمات غیر حضوری و تکریم ارباب رجوع و اقدامات سازمان در اراتقای سطح کیفیت پاسخگویی، توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه کرد.

در ادامه یوسفی، خزانه دار سازمان در باره مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان و اقدامات سازمان در این زمینه توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه داد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۹
378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0