ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست

ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست

ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست ، با حضور نائب رئیس، خزانه دار، مدیر کل مدیریت بحران استان صورت گرفت

کد خبر: 010430006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ تیر ۰۱ - ۴:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست ، با حضور نائب رئیس، خزانه دار، مدیر کل مدیریت بحران استان صورت گرفت

ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست

ارائه پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز با توجه به فرونشست
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان بیان کرد: با توجه به معضل فرونشست زمین در اصفهان، پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های ساخت و ساز را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.
نخستین جلسه «کارگروه آب و فرونشست» سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان، با حضور نائب رئیس، خزانه دار، مدیر کل مدیریت بحران استان، سرپرست مرکز تحقیقات ساختمان راه و شهرسازی، رئیس انجمن آبخیزداری ایران، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، نماینده آب منطقه‌ای، اساتید دانشگاه و نمایندگان سازمان برگزار شد.
در آغاز این جلسه علی اصغر میر قادری نائب رئیس سازمان با اشاره به فرونشست اصفهان بیان کرد: اصفهان متاثرترین شهر از منظر فرونشست بوده و با توجه به ابنیه تاریخی، کریدورهای حمل و نقل، خطوط انتقال انرژی، صنایع مختلف و اهمیت آن‌ ها در کشور باید به این معضل توجه جدی شود.
نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان گفت: این کارگروه به این علت در سازمان تشکیل شده تا به پشتوانه اعضای فرهیخته سازمان از زاویه فنی و مهندسی به معضل فرونشست پرداخته شود.
وی ادامه داد: هم‌چنین پیشنهاد تدوین دستورالعمل‌ های طراحی ساختمان در مناطق متاثر از فرونشست با محوریت نظام مهندسی ساختمان اصفهان را به دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.
در ادامه این جلسه منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تشکر از تشکیل این کارگروه گفت: نقش سازمان بعنوان مرجع فنی در انعکاس ابعاد این معضل به مراجع بالادستی مهم است و این فعالیت‌ ها باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد.
هم‌چنین شفیعی، نادی و اعضای دیگر کارگروه، نقطه نظرات خود را در مورد اهمیت تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و جریان دائمی زاینده رود و نگاه کلان کشوری به این موضوع ارائه کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ تیر ۰۱
278 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0