ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی

ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی

ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی ، صورت گرفت. در زمینه ایمنی ساختمان‌ ها باید مجمعی تشکیل گردد که این موضوع را به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم

کد خبر: 010309003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ خرداد ۰۱ - ۸:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی ، صورت گرفت. در زمینه ایمنی ساختمان‌ ها باید مجمعی تشکیل گردد که این موضوع را به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم

ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی

ارائه گزارش حادثه متروپل توسط مهدی چمران، رئیس سازمان نظام مهندسی
چمران بیان داشت؛
ارائه گزارش حادثه متروپل توسط رئیس سازمان نظام مهندسی
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا گزارشی را در مورد حادثه آبادان ارائه می ‌کند.
مهدی چمران، در حاشیه شست و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه این دفاتر بررسی اولیه و محاسبات ساختمانی را انجام می‌دهند، ادامه داد: در زمینه ایمنی ساختمان‌ ها باید مجمعی تشکیل گردد که این موضوع را به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم. کارگروه خاصی در این زمینه تشکیل و موضوع بررسی می ‌شود.
وی با بیان اینکه در مورد ساختمان‌ های ناایمن شهر تهران، شهرداری، قوه قضائیه و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بایستی وارد میدان شوند، گفت: نظام مهندسی نیز باید ناظر بر محاسبات فنی باشد. مهندسان باید بعنوان ناظر مستقیم بر ساخت این ساختمان ‌ها نظارت کنند. نظام مهندسی باید ناظر مقیم داشته باشند نه اینکه ماهیانه نظارت کنند.
رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ایمنی ساختمان ‌ها باید مجری داشته باشد که مسئولیت اجرای صحیح ساختمان را بر عهده داشته باشد، تصریح کرد: اینکه اصرار داریم اضافه طبقات احداث نگردد به همین علت است که اتفاقاتی همچون متروپل روی ندهد. وقتی اضافه ساخت انجام می ‌شود فونداسیون تقویت نمی ‌شود و واقعی نخواهد بود. با این روند، اشتباهات پشت اشتباهات رخ می ‌دهد که البته امیدواریم عبرت بگیریم اما نمی ‌گیریم. از پلاسکو چه عبرتی گرفتیم؟
وی گفت: در کمیسیونی که تشکیل خواهد شد بگونه‌ای عمل می ‌کنیم که کسب و کار مردم آسیب نبیند، البته مدتی آسیب می ‌بیند ولی به نفع آنها خواهد بود تا اینکه کل کسب و کار آنها به خطر بیفتد. تلاش می‌کنیم تصمیمات مشکل اقتصادی و بیکاری به وجود نیاورد.
چمران با بیان اینکه بعد از بررسی دقیق باید بسیاری از این ساختمان ‌ها بازسازی شوند، ادامه داد: بسیاری از املاک استیجاری هستند که برای مالک ارزش مالی جهت ساخت ندارند. باید قانون کاملی وضع گردد که بدانیم چگونه با این ساختمان‌ ها رفتار شود. قوه قضائیه مسئولیت دارد اما نمی ‌تواند کسب و کار عده زیادی را تعطیل کند.
وی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های آسیب پذیر تهران مشکلاتی همچون پلاسکو دارند، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان شجاعت به خرج داد و مردانگی کرد و این ساختمان را ساخت و این کار باید بگونه‌ای در بخش ‌های دیگر تکرار گردد و سرمایه در این زمینه مشخص باشد.
رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه دفاتر الکترونیک برای صدور تاییدیه ایمنی باید متخصص داشته باشند، گفت: نظارت اصلی با آتش نشانی است اما دفاتر الکترونیک دفاتر فنی بوده و می ‌توانند با حضور مهندسین مسائل را دنبال کنند. آتش نشانی اخطار می ‌دهد و این کار درستی است و رونوشت آن به قوه قضائیه نیز ارسال می‌ شود که باید به گونه‌ای عمل شود که قابلیت پی‌گیری داشته باشد و دفاتر یا سازمان نظام مهندسی باید در این زمینه پی‌گیری لازم را انجام دهند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا گزارشی را در مورد حادثه آبادان ارائه خواهد داد، گفت: امیدوار هستیم در نقشه و محاسبات ساختمان و هم‌چنین در اجرای آن که مهم‌ترین بخش ساخت است، دقت کافی و لازم را داشته باشیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ خرداد ۰۱
291 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0