برگزاری مراسم تجلیل از مهندسین در استان یزد رییس هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

اعلام آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی استان یزد

رییس هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از آمادگی هم کاری گسترده این نهاد با شورای اسلامی شهر جهت بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد خبر داد.

کد خبر: 960329007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶ - ۹:۳۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رییس هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از آمادگی هم کاری گسترده این نهاد با شورای اسلامی شهر جهت بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد خبر داد.آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی نوسازی و زیباسازی

آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی نوسازی و زیباسازی

سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد

آمادگی نظام مهندسی ساختمان برای بازسازی نوسازی و زیباسازی

«علیرضا فرشید» در نخستین جلسه مشترک هیئت ‌مدیره سازمان نظام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با عضوهای منتخب دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر یزد که بمنظور بررسی روند ساخت و ساز در استان و نحوه هم کاری طرفین برای قانون مندتر شدن این روند برگزار گردید، به بیان گزارشی از فعالیتها و برنامه‌های در دست انجام هئیت‌مدیره دوره هفتم این سازمان پرداخت.
فرشید بیان کرد: این نهاد مردمی و فنی‌تخصصی با بهره‌گیری از توان مندی افزون بر ۶ هزار مهندس آماده است که هم کاری گسترده‌ای با شورای اسلامی شهر برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی یزد داشته باشد و بموازات آن تلاش مشترکی در جهت اصلاح روند فعلی ساخت و ساز صورت گیرد .
در ادامه اعضای هئیت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به بیان دیدگاههای خود در زمینه‌ های مرتبط با امور ساخت‌وساز و تشریح زمینه‌ های هم کاری طرفین برای تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمان و مکانیزه کردن آن، توجه بیش تر به شناسنامه فنی و ملکی، تقویت پس از نظارت بر ساخت‌وسازها و برخورد اصولی با تخلفات برای کاهش پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ و ضرورت اعتمادسازی در جامعه برای رعایت مقررات ملی ساختمان پرداختند .


اعضای منتخب شورای اسلامی شهر یزد هم مواردی مانند اهمیت درک متقابل و تعامل طرفین برای کاهش بوروکراسی در صدور پروانه ساختمان، لزوم توجه ویژه شهرداری به گزارشهای مهندسان ناظر و تعطیلی کارگاههای ساختمانی متخلف و ضرورت گرداوری قانون جامع مدیریت شهری را خواستار شدند .
به گفته‌ی آن ها، تاکنون نزدیک به هجده برنامه مشخص را برای توسعه امور شهری گرداوری شده و روح حاکم بر تمام این برنامه‌ها مشورت‌ پذیری، مشارکت‌جویی و چابک ‌سازی روند اجرای امور بویژه در شهرداری است.
اعضای منتخب دوره‌ی پنجم شورای اسلامی شهر یزد تصریح نمودند: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با عضوهای متخصص خود میتواند نقشی مهم برای ارائه مشاوره‌های فنی، تخصصی در امور زیربنایی شهر بعهده گیرد .
چگونگی دست یابی به الگوهای صحیح ساخت‌وساز، توجه بموضوع در حال گسترش حاشیه‌نشینی و نیز مناسب ‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری برای معلولین و سالمندان، از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.
منبع : ایسنا

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ خرداد ۹۶
1389 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0