پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان

پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان

پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان  ، و اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ ها در روستای مهترکلاته کردکوی از جمله اخبار کوتاه گلستان است

کد خبر: 000220004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۰ - ۱۰:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان  ، و اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ ها در روستای مهترکلاته کردکوی از جمله اخبار کوتاه گلستان است

پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان

پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و چند خبر از گلستان
انتخاب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن، پیش‌بینی برداشت نوزده هزار تن گندم در گمیشان و اجرای طرح لایروبی رودخانه‌ ها در روستای مهترکلاته کردکوی از جمله اخبار کوتاه گلستان است.
اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن گلستان با برگزاری انتخابات برای ۱ دوره ۳ ساله انتخاب شدند.
در این انتخابات ابوذر گلی و صادق علی مقدم در رشته معدن، مرسده ابتهاج در رشته زمین شناسی، فرزاد ابراهیمی ملک شاه در رشته نقشه برداری و یادگار احمدی لیوانی در رشته متالورژی حایز اکثریت آرا شدند.
مهدی لطفی زاده مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: پارسال با ۵ میلیارد ریال اعتبار حدود ده هزار اصله درخت زیتون قدیمی و هزار و صد و پنجاه اصله درخت گردو کم بارده در باغ های این استان پیوند زنی، سرشانه‌کاری و جوان‌سازی شدند.
به گفته لطفی زاده، حدود ده درصد از مجموع سی هزار هکتار باغ موجود استان به علت مسن بودن درختان و غلبه آفات مقرون به صرفه نیست.
احمدی مدیر بنیاد مسکن آزادشهر و رامیان با عنوان اینکه نهصد و پنجاه واحد مسکونی در روستاهای این دو شهرستان در حال احداث است، تصریح کرد: برای مقاوم سازی و نوسازی این واحدها چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و مالکان این واحدها برای دریافت پانصد میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله به بانکهای عامل معرفی شدند.
حسینی معاون فرماندار گمیشان با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت پیش بینی کرد که امسال حدود نوزده هزار تن گندم و جو و ۵۰۰ تن کلزا در این شهرستان برداشت گردد.
نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اظهار داشت: این استان در نخستین مرحله از ارزیابی عملکرد شرکتهای توزیع در جمع آوری ماینرهای غیر مجاز، رتبه اول کشور را کسب کرد.
فرماندار کردکوی ادامه داد: طرح زهکشی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه های روستای مهترکلاته با هفده درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
ابراهیم قدمنان گفت: زهکشی و لایروبی کانال ‌ها در اراضی پایین دست سبب احیای زمین‌های کشاورزی برای کشت در دو نوبت محصول در سال شده و بستر توسعه و رونق کشاورزی این روستا را فراهم می کند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۰۰
768 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0