پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است

پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است

پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است ، این هزینه‌ها طبق سرفصل‌ها، ضرایب منطقه‌ای، حقوق و دستمزد تعریف می‌گردد

کد خبر: 020618003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ شهریور ۰۲ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است ، این هزینه‌ها طبق سرفصل‌ها، ضرایب منطقه‌ای، حقوق و دستمزد تعریف می‌گردد

پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است

پورحاجت: هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است
اختلاف بر سر هزینه ساخت مسکن
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تعرفه نظام مهندسی باید توسط وزیر ابلاغ گردد نه رئیس سازمان نظام مهندسی.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در مورد هزینه‌های ساخت مسکن، بیان داشت:‌ هزینه ساخت مسکن برای گروه‌های مختلف ساختمانی مشخص است. این هزینه‌ها طبق سرفصل‌ها، ضرایب منطقه‌ای، حقوق و دستمزد تعریف می‌گردد.
فرشید پورحاجت گفت: در قانون جهش تولید مسکن یک هزینه پایه ساخت به همراه ضرائب منطقه‌ای و حق الزحمه کسی که می‌خواهد پروژه را اجرا کند، داریم.
پورحاجت با یادآوری این‌که هزینه‌های ساخت ساختمان در گروه‌های (الف)، (ب)، (ج) و (د) مشخص است با اشاره به اظهارات رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد هزینه ۱۸ تا ۲۱ میلیون تومانی ساخت، گفت: این عدد، پایه هزینه‌های گروه (د) یعنی مرتفع است، اما باید دید به لحاظ ساختاری چه تعداد از این ساختمان‌ها در کشور احداث می گردد.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: غالب ساخت و ساز مسکن در کشور یعنی ۷۰ تا ۸۰ درصد در گروه ج احداث می گردد که ۶ سقف محسوب می‌شوند. هزینه ساخت هر مترمربع این گروه نیز ۱۰ تا ۱۲ تومان پایه است.
وی با یادآوری ابلاغ تعرفه‌ خدمات نظام مهندسی ساختمان توسط رئیس این سازمان، ادامه داد: ماده ۱۱۷ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان می‌گوید وزارت راه وشهرسازی باید این کار را انجام دهد. در این راستا شورای مبانی قیمت‌گذاری مشخص شده و با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان شورای مرکزی نظام مهندسی تشکیل جلسه داده و اعداد و ارقام هزینه ساخت را بررسی و استخراج می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که از سوی دیگر شورای فنی سراسر کشور در استان‌های مختلف نیز هزینه‌ها را احصا می‌کنند، گفت: در نهایت شورای مبانی قیمت‌ها را نهایی و آنرا برای ابلاغ از سوی وزیر راه و شهرسازی به وی ارجاع می‌دهد.
منبع: کارآفرین نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ شهریور ۰۲
180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0