نياز سياست به مهندسين محمد غرضي،

نياز سياست به مهندسين

انتخابات نظام مهندسي كه روز پنج شنبه هفته جاري برگزار می گردد، مباحث تازه‌اي را حول مسائل اقتصادي- اجتماعي عنوان كرده است.

کد خبر: 970710011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،انتخابات نظام مهندسي كه روز پنج شنبه هفته جاري برگزار می گردد، مباحث تازه‌اي را حول مسائل اقتصادي- اجتماعي عنوان كرده است.

نياز سياست به مهندسين

نياز سياست به مهندسين

نياز سياست به  مهندسين

محمد غرضي، سياست‌مدار و مهندس براي شركت در اين انتخابات اعلام آمادگي كرده است. وي اخيرا برنامه‌هاي خود را در چهار هدف اصلي تبيين کرد. غرضي در نامه خود نوشت: اين سياستمداران هستند كه بمنظور توسعه اجتماعي متكي به دانش مهندسين هستند نه بالعكس. به باور تمام دلسوزان و دوستداران اين مرز و بوم، عدم حضور در انتخابات چه بعنوان راي ‌دهنده و چه بعنوان كانديدا ظلمِ به خود و به طريق اولي ظلمِ به جمهوريت نظام است. لذا شركت در انتخابات و استقبال از كانديدا شدن ديگران فارغ از هرگونه محدوديت‌ ها و برچسب‌ ها، كمك به ارتقاي دموكراسي يك مجموعه بوده و اساسا نه حقي را زايل و نه فرصتي را از ديگران سلب مي‌ كند.
وی با همين رويكرد و نگاه اقدام به شركت در انتخابات نظام مهندسي استان تهران بعنوان كانديدا كرد. او اگرچه خود بعنوان يكي از پايه ‌گذاران نظام مهندسي و بمدت بیست و یک سال منتخب مهندسين در هدايت اين مجموعه بوده است، ولی دوباره با هدف ارتقاي فني دانش مهندسين و ايجاد شفافيت و اعتلاي جايگاه مهندسين خود را در معرض راي آنها قرار داده و در اين راه از ديگران نيز دعوت به شركت در انتخابات مي‌ كند.
غرضی در اين راه چهار هدف اصلي را تبيين كرده كه دستيابي به آن ها مي ‌تواند منشأ اثرات مطلوبي هم بر جامعه مهندسين و هم بر عموم مردم باشد. اين چهار هدف به قرار ذيل هستند:

نياز سياست به مهندسين

هدف اصلي: ارتقاي كيفي ساخت ‌و‌ سازها از طريق ارتقاي دانش فني مهندسين تا آن جا كه منجر به اعتلاي اجتماعي شده و جامعه به واسطه اعتماد به مهندس و عملكرد آنها، خريدار تكنولوژي خواهد بود و نه خريدار ابزار و فيزيك ساختمان و از اين رو تنها زماني اقدام به خريد ساختمان مي ‌كند كه کلیه مقررات ملي ساختمان توسط سازندگان آن اجرا شده باشد. لذا هدف نهایی ايجاد اطمينان در مردم از اين كه جان و مال آن ها در امان خواهد بود اگر به مهندسين جامعه اعتماد كنند. هدف صنفي: گذار از سنت به مدرنيته محقق نمي‌ شد مگر بواسطه ارتقاي خدمات مهندسي. لذا با توجه به نقش پررنگ مهندسين، ارتقاي جايگاه ايشان بواسطه توسعه حوزه عملكرد آن ها و اتكاي آن ها به دست ‌آوردهاي خويش بجاي اتكا به ديگران از مهم ‌ترين اهداف صنفي خواهد بود. هدف اداري: پيشگيري از گسترش فساد اداري بواسطه ارتقاي شفافيت امور اداري و هم چنين ايجاد بسترهاي قانوني و فرهنگي بمنظور ممانعت و تقبيح سوءاستفاده صنفي از جايگاه سازمان و مهندسين از مهم ‌ترين اهداف اداري هر سازماني در عصر جديد است.
هدف سازماني: در دوره‌اي كه با ظهور ICT ماهيت سازمان ‌ها از نظر ساختاري به كلي دگرگون گردیده است، ظلم بزرگي است كه يك سازمان را فقط به لحاظ فيزيكي موجود حفظ کرد. لذا هدف سازماني، ارتقاي سازمان از شكل فيزيكي به شكل نرم‌افزاري به كمك مصوبات قانوني و همكاري با سازمان‌ هاي دست اندركار خواهد بود.

منبع : اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي عمران-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
834 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0