تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 هفتاد درصد از پلاسکو هنوز سالم است/میخواهیم به مغازه‌هایمان برگردیم ولی نمیگذارند

تجمع کسبه پلاسکو در میدان منیریه

براساس نامه سازمان نظام‌مهندسی دویست وپنجاه و هشت واحد از ساختمان پلاسکو در حادثه آسیب ندیده است ولی تعلل بنیاد مستضعفان سبب شده کسب و کار در این ساختمان تعطیل گردد.

کد خبر: 960322010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ - ۲:۴۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،براساس نامه سازمان نظام‌مهندسی دویست وپنجاه و هشت واحد از ساختمان پلاسکو در حادثه آسیب ندیده است ولی تعلل بنیاد مستضعفان سبب شده کسب و کار در این ساختمان تعطیل گردد.تجمع کسبه پلاسکو در میدان منیریه

تجمع کسبه پلاسکو در میدان منیریه

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

تجمع کسبه پلاسکو در میدان منیریه

کسبه پلاسکو در میدان منیریه در تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار بازگشت به واحدهایی از این ساختمان هستند که پس از حادثه پلاسکو هم چنان سالم است.
کسبه در حالیکه ادعا میکنند هفتاد درصد از ساختمان پلاسکو از آسیب در امان مانده است، با نشان دادن برگه نظام‌مهندسی از مسئولین میخواهند شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند با ترمیم واحدهایی که پس از حادثه آسیب جزئی دیده‌اند؛ زمینه‌ای فراهم گردد و آن ها بمحل کسب و کار خود بازگردند.
یکی از کسبه میگوید: ساختمان پلاسکو با زحمات سی ساله ما تبدیل بساختمان پلاسکو شد حال باتوجه به این که هفتاد درصد از ساختمان سالم است؛ میخواهند دوباره آنرا بسازند. این درحالی است که با تعمیراتی جزئی میتوان رونق را دوباره به این منطقه از شهر بازگرداند.
وی در ادامه تاکید میکند؛ براساس نامه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران  دویست و پنجاه وهشت واحد از ساختمان پلاسکو در حادثه آسیب ندیده است ولی تعلل بنیاد مستضعفان سبب شده کسب و کار در این ساختمان تعطیل گردد.
یکی از کسبه که بیش از سی سال در این ساختمان تولیدی داشته است؛ با اشاره بوعده بنیاد مستضعفان در زمان وقوع حادثه مبنی بر این که در مدت زمانی کوتاه پلاسکو را به کسبه بازمیگرداند، تاکید میکند: بنیاد مستضعفان برخلاف وعده‌هایی که در آن قول داده بود در سریعترین زمان ممکن پلاسکو را دوباره بمحل کسب و کار تبدیل کند ولی تا امروز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. هفتاد درصد ملک سالم است. امروز چرا میخواهند هفتاد درصد را فدای سی درصد تخریب‌شده بکنند؟ همه آن چیزی که جزو دارایی کسبه است را میخواهند تبدیل بساختمانی جدید کنند.
وی در ادامه میگوید:” وسایل و اموال کسبه‌ای که واحدهای آن ها سالم مانده است هنوز هم در واحدها موجود است که همین امر باعث دزدیهای زیادی در این ساختمان شده است. در این میان؛ اتحادیه پیراهن‌دوزان هیچ هم کاری با ما نمیکند و علیه ما کار میکند. مسئولین نقاط دیگری از شهر را برای کسب و کار به کسبه معرفی کرده‌اند که نه تنها مناسب نیست بلکه قصدشان دور کردن کسبه از پلاسکو است. ما میخواهیم بمغازه‌های خود برگردیم چون مغازه‌های ما سالم است. سی سال زحمت کشیده‌ایم و الان میخواهند ما را متفرق کنند بهمین دلیل مکانهایی که هیچ رونقی ندارد را به ما معرفی میکنند.
طبق گفته‌های همین گروه از کسبه؛ دویست وهشتاد وشش واحد سالم در پلاسکو تعطیل شده است که این کار حدود پنج هزار تولیدکننده عامل را خانه‌نشین کرد‌ه‌است؛ این در حالی است که میتوان با مقاوم‌سازی ساختمان فعالیت دوباره را در پلاسکو از سر گرفت. آن ها حتی حاضرند در بازسازی این ساختمان هزینه کنند بشرطی که بنیاد مساعدت کند.


یکی از کسبه در همین مورد میگوید: گویا دستهایی در کار است که عملاً این ساختمان تخریب شود و تولیدکنندگان داخلی از این کار کنار بکشند تا برندهای خارجی بیش تر از قبل در بازار مانور بدهند. حتی شیشه این دویست وهشتادوشش واحد در حادثه آسیب ندیده است ولی در حال حاضر دزدها اقدام به شکستن شیشه‌ها و اقدام بدزدی از مغازه‌ها میکنند. ما اگر امروز مغازه‌های خود را از اجناس تخلیه نماییم، به بنیاد این اجازه را داده‌ایم که مغازه‌ های سالم ما را خراب کند. گزارش نظام مهندسی در دست ماست چرا به آن استناد نمیکنند؟ یک چهارم ساختمان پلاسکوفرو ریخته ولی سه‌چهارم آن سالم است با این‌حال کسی پاسخ گوی ما نیست.
یکی از دیگر کسبه درحالی که برگه آمار دزدی از واحدها و برگه سازمان نظام مهندسی را در دست دارد، میگوید: طی گزارش سازمان نظام‌مهندسی تاسیسات در این بخش آسیب دیده است و نیاز به بازسازی دارد. سه هزار و ششصد متر را پلمپ کرده‌اند و میخواهند بیش از هزار میلیارد سرقفلی را با تخریب از بین ببرند و با اینکار شغلها و فرصتهای زیادی را از بین میبرند. پاساژ نور را برای فعالیت کسبه پیشنهاد داده‌اند درحالی که این پاساژ بهیچ عنوان مناسب فعالیت تولیدیها و واحدهای فروش پوشاک نیست.
طبق این گزارش؛ کسبه پلاسکو روز سه‌شنبه (بیست و سوم خرداد) ساعت یازده قصد برگزاری تجمع دیگری در مقابل ساختمان پلاسکو را دارند.
منبع: ایلنا

 

بسته طلائی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۶
1053 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0