برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم

برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم

برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم ، مهندسان داوطلب زیادی در حوزه‌ های جهادی و اقدامات عامه المنفعه برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند

کد خبر: 011207007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اسفند ۰۱ - ۳:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم ، مهندسان داوطلب زیادی در حوزه‌ های جهادی و اقدامات عامه المنفعه برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند

برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم

برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم خبر داد؛
برنامه ریزی جهت طراحی مسکن ویلایی متناسب با اقلیم و فرهنگ قم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: در طراحی مسکن ویلایی نیز در جانمایی‌ هایی که در شورای مسکن قم مصوب شده است تلاش می‌ شود الگوهای متناسب با فرهنگ قم پیشنهاد شود.
امین مقومی عصر پنج‌شنبه در مراسم بزرگ‌داشت روز مهندسی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار گردید، با تبریک فرا رسیدن روز مهندسی تصریح کرد: مهندسان داوطلب زیادی در حوزه‌ های جهادی و اقدامات عامه المنفعه برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند.
مقومی افزود: جامعه مهندسان در صنعت ساختمان خدمات خوبی به مسکن محرومین، ساخت مساجد و حسینیه‌ها داشته اند و در طرح‌ های ملی از جمله نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت خدمات ویژه ای در بخش طراحی و نظارت ارائه می‌ دهند.
وی گفت: گروه‌های جهادی مستقلی نیز در بین مهندسان داریم که خودشان با کمک خیرین اقدامات جهادی انجام می‌دهند و سازمان نظام مهندسی در حد توان حمایت‌های مادی و معنوی از آنان دارد.
وی با بیان اینکه توسعه خدمات الکترونیک در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بوده است، گفت: امروز بخش پایانی خدمات الکترونیک سازمان نظام مهندسی قم با حضور استاندار رونمایی می‌ گردد که مردم می‌توانند از این پس مستقیماً خدمات مهندسی را در کارتابل مالک دریافت کنند.
وی گفت: در فاز اول این سامانه خدمات طراحی، مکاتبات و درخواست‌ های مالکان به صورت الکترونیکی اجرایی می‌ گردد و در سال آینده بخش‌ های دیگر از جمله نظارت به آن افزوده می‌شود.
مقومی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برخی موانع در مسیر ارائه خدمات الکترونیک، افزود: بانک مرکزی محدودیت‌ هایی برای تراکنش‌ های مالی قرار داده که این امر موجب مختل شدن خدمات الکترونیک می‌ شود و مالک مجبور است تا به صورت حضوری پرداخت را انجام دهد.
وی گفت: از سویی دیگر سازمان نظام مهندسی از آنجا که دولتی نیست به سامانه مجوزها و استعلام‌ها دسترسی ندارد که این امر نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.
مقومی افزود: بخش بازرسی گاز در قم از گذشته همه مراحل آن بصورت الکترونیک بوده است؛ اما در مرحله نهایی که صدور تاییدیه است، مشکلی وجود دارد و شرکت ملی گاز اعلام می‌کند که تاییدیه باید بصورت کاغذی باشد که این امر موجب بروز آسیب‌ هایی می‌شود که جعل این تاییدیه ها از جمله معضلات است.
مقومی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حوزه ساخت و ساز و مسکن قم گفت: فارغ از مناقشاتی که در زمینه نوع ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن در قم وجود دارد و البته در تصمیم نهایی جمیع نظرات لحاظ شده به رغم اینکه دستور نقشه‌ها در سایت پانصد و شصت هکتاری نرسیده، اما طراحی‌ های معماری و سازه سایت نهضت ملی مسکن قم آماده شده است.
وی گفت: در طراحی پروژه نهضت ملی مسکن طبق آسیب شناسی مسکن مهر که البته مسکن مهر قم مطلوب‌تر از استان‌ های دیگر بوده، طراحی‌ ها اقتصادی در نظر گرفته شد و تلاش شده تا مسائل سبک زندگی اسلامی نیز رعایت گردد.
وی ادامه داد: در طراحی مسکن ویلایی نیز در جانمایی‌ هایی که در شورای مسکن قم مصوب شده است تلاش می‌شود الگوهای متناسب با فرهنگ قم پیشنهاد شود.
مقومی گفت: در طرح‌ های مختلفی که قانون، مهندسان را موظف به ارائه تخفیفات کرده، به رغم استفاده از مهندسان داوطلب، اما جایگزینی برای جبران آن در قانون در نظر گرفته نشده است که نیازمند بازنگری است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۰۱
156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0