دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی

دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی

دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی  ، از لحاظ قانونی خرید و فروش پروانه های اکتشاف معدنی مشکلی وجود ندارد

کد خبر: 000805002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ آبان ۰۰ - ۱۰:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی  ، از لحاظ قانونی خرید و فروش پروانه های اکتشاف معدنی مشکلی وجود ندارد

دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی

دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در این استان خبر داد.
سجادی، با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی خرید و فروش پروانه های اکتشاف معدنی مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: اما از آنجایی که پهنه های معدنی جنوب استان مسکوت و بلوکه باقی مانده است و از طرف دیگر مسائل مربوط به معادن سرب و روی نیز در این منطقه وجود دارد، سبب شده تا پای دلال ها در منطقه باز شود.
سجادی تصریح کرد: ورود دلال ها در منطقه سبب می شود تا معدن کاری واقعی در منطقه حذف گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی عنوان کرد: حضور دلال ها باعث شده تا پروانه های اکتشاف (که قیمت چندانی ندارند) با قیمت های خیلی بالا و نجومی خرید و فروش شود.
سجادی گفت: خرید و فروش پروانه ها به صورت وکالتی باعث می شود تا فرد خریدار پیگیری های فراوانی را بعد از آن برای انجام ثبت ذخیره معدن و … انجام دهد.
وی با عنوان اینکه باید پهنه های جنوبی استان تا تاریخ شانزدهم تیرماه امسال آزاد می شد، گفت: اما دو روز مانده به تاریخ شانزدهم تیرماه به علت وجود برخی از مسائل، این اقدام انجام نشد و هم‌چنان پهنه های معدنی جنوبی استان بلاتکلیف است.
سجادی با بیان اینکه در این استان کار اکتشاف و معدنکاری تعطیل است، افزود: اگر سرمایه گذاری بخواهد در شهرستانهای گرمه و جاجرم در حوزه معادن سرمایه گذاری کند با مشکلات زیادی روبرو میشود و کنار آن برای انجام کار باید چندین محدوده را نیز خریداری کند.
به گفته وی، مساحت این استان بیست و هشت هزار کیلومتر است که نیمی از آن در پهنه جنوبی استان قرار دارد که بلوکه شده و نمی توان فعالیتهای معدن کاری در آن انجام داد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آبان ۰۰
545 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0